صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تکان نخورید، به فرق‌تان شلیک می‌کنیم

شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که افراد طالبان به بهانه‌های گوناگون به اذیت و آزار آنان می‌پردازند. این در حالی است که به تازگی وزیر داخله طالبان خطاب به نظامیان امارت اسلامی گفته که دست از انتقام‌جویی برداشته و با مردم رابطه خوب داشته باشید.

شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که افراد طالبان به بهانه‌های گوناگون به اذیت و آزار آنان می‌پردازند. این در حالی است که به تازگی وزیر داخله طالبان خطاب به نظامیان امارت اسلامی گفته که دست از انتقام‌جویی برداشته و با مردم رابطه خوب داشته باشید.

پیک‌آفتاب: یک باشنده پایتخت که نمی‌خواهد نامش در گزارش ذکر شود، به خبرگزاری پیک‌آفتاب گفت که نظامیان طالبان به بهانه‌های مختلف وارد اماکن عمومی مثل هتل‌ها شده و به اذیت و آزار شهروندان می‌پردازند. این شهروند می‌گوید: “همه با هم نشسته بودیم، آرام، هرکسی با رفیق‌اش قصه داشت، ناگهان فضای رستورانت را سکوت توام با وحشت فراگرفت، تفنگ‌داران مسلح، با موهای دراز، داخل رستورانت شدند، به مجرد وارد شدن، با صدای بلند گفتند: «شور نخورید، به فرق‌تان می‌زنم».”

او می‌گوید وقتی کسی از آن‌ها (طالبان) پرسیدیم چرا؟ گفتند: «قانون ما چرا ندارد». آن‌ها میل تفنگ‌شان را به سوی افراد حاضر در رستورانت نشانه گرفتند و رفتند سراغ پسر و دختری که در گوشه‌ای از رستورانت نشسته بودند و قصه می‌کردند. با قهر و غضب از دختر پرسیدند: «این بچه چی تو میشه؟» و دختر با ترس پاسخ داد: «برارم موشه»، طالب مسلح، دوباره پرسید: «برار چیه؟» دختر گفت: «بیادرم است، برادرم است.»

به گفته این شهروند، افراد مسلح سپس روبه‌روی گروهی از دختران نشستند و با متلک گفتن و مسخره کردن به آزار و اذیت دختران پرداختند. او می‌افزاید وحشت تمام هوتل را فرا گرفته بود، همه فکر می‌کردیم که کدام اتفاقی افتاده و طالبان برای تحقیق آمده‌اند، اما بعداً مشخص شد که این افراد صرفاً برای ایجاد وحشت، چشم‌چرانی و آزار دختران آمده بودند.

این در حالی است که به تازگی طالبان با هم‌رسانی ویدیویی از سراج حقانی، وزیر داخله طالبان، اذیت و آزار شهروندان را ممنوع اعلام کرده‌اند. وزیر داخله طالبان به افراد امارت اسلامی هشدار داده که، «فکر انتقام‌جویی» را از سر بیرون کنند و با مردم رویه خوب داشته باشند.

حقانی در این پیام ویدیویی گفته است که دستورات رهبری طالبان را پشت گوش نکنند و با مردم روابط نیک برقرار کنند. او می‌گوید: “ما دروازه‌ها خود را بروی مردم بسته‌ایم و خوب و بد خود را با آن‌ها شریک نمی‌کنیم”.

از سویی هم، به تازگی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز در بیانیه‌ای گفته است که هیچ عضو طالبان حق ندارد به بهانه بررسی هتل‌ها و دکان‌ها وارد این اماکن شوند. به اساس طرزالعمل تازه وزارت امر به معروف و نهی از منکر، تفتیش دکان‌‌های مردم، تالارها، هتل‌ها و حمام‌ها ممنوع است.

وزارت امر به معروف: افرادی که موبایل شهروندان را بررسی کنند، برکنار می‌شوند

             
     

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x