صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بلینکن دستور بررسی عملیات تخلیه امریکا از کابل را صادر کرد

بلینکن: "تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه وزارت امور خارجه امریکا می‌توانست این عملیات را به گونه‌ای متفاوت اداره کند، انجام می‌شود و دیدگاه‌های مخالف و متفاوت در این زمینه را ارج می‌گذارد و بررسی می‌کند."

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دستور تحقیق درباره روند تخلیه از افغانستان را صادر کرده و گفته است که هرگونه اشتباه در این عملیات را بررسی خواهد کرد.

پیک‌آفتاب: آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه امریکا که در یک سخنرانی در یک مرکز آموزشی وزارت امور خارجه در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: “تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه وزارت امور خارجه امریکا می‌توانست این عملیات را به گونه‌ای متفاوت اداره کند، انجام می‌شود و دیدگاه‌های مخالف و متفاوت در این زمینه را ارج می‌گذارد و بررسی می‌کند.”

به گزارش رسانه‌ها، دیپلمات‌های امریکایی در افغانستان با ارسال پیامی در ماه جولای به بلینکن هشدار دادند که حکومت افغانستان سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در حال فروپاشی است و خواستار اقدام فوری برای تخلیه شهروندان امریکایی و همکاران افغان ارتش امریکا شده بودند اما عملیات تخلیه هفته‌ها بعد، زمانی که طالبان کنترل کابل را به دست گرفتند، آغاز شد.

مقام‌های پنتاگون، وزارت خارجه امریکا را متهم به تاخیر در شروع عملیات می‌کنند، عملیاتی که هدف حمله انتحاری مرگبار قرار گرفت و همچنین ایالات متحده نتوانست تمام‌ همکاران خود را انتقال دهد.

این در حالی است که روز گذشته 27 اکتوبر، تامی داکورث، سناتور امریکایی در نشستی پیشنهاد ایجاد یک کمیسیون مستقل برای بررسی شکست جنگ امریکا در افغانستان را داده است. وی در این نشست گفته است: “ما باید بیاموزیم که چه اشتباهی انجام دادیم که پس از ۲۰ سال و مصرف میلیارد‌ها دالر پول مالیات‌دهندگان، در عرض یک هفته پس از خروج ما از افغانستان، کشور سقوط کرد. ما واقعاً هیچ ملت‌سازی انجام ندادیم.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x