صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افغانستان، رکورد دار «رنج» دنیا

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که ۹۴ درصد مردم افغانستان در رنج زندگی می‌کنند. نهاد تحقیقاتی «گالوپ» گفته که این آمار، بالاترین رقم در سطح جهان است.

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که ۹۴ درصد مردم افغانستان در رنج زندگی می‌کنند. نهاد تحقیقاتی «گالوپ» گفته که این آمار، بالاترین رقم در سطح جهان است.

پیک‌آفتاب: این نظرسنجی در مورد وضعیت مردم افغانستان انجام شده و یافته‌های آن نشان می‌دهد که حدود ۹۴ درصد از شهروندان افغانستان در رنج به سر می‌برند. بر اساس یافته‌های گالوپ، ۹۶ درصد از مردان و ۹۲ درصد از زنان شرکت کننده در این نظرسنجی، وضعیت‌شان را رنج‌آور خوانده‌اند. نهاد تحقیقاتی گالوپ گفته که این وضعیت نه تنها در افغانستان، بلکه در جهان نیز بالاترین رکوردی است که از سال ۲۰۰۵ به این‌سو در این نهاد ثبت شده است. گالوپ هم‌چنین گفته که زنان بیش‌تر از مردان در رنج به سر می‌برند.

به اساس نتایج این نظرسنجی، از هر چهار شهروند افغانستان، سه نفر آن‌ها ۷۵ درصد توان تامین غذا و از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر قادر به تهیه سرپناه برای خانواده‌شان نیستند.

یافته‌های گالوپ نشان می‌دهد که 53 درصد شرکت کنندگان در این سروی گفته‌اند که اگر بتوانند کشور را برای همیشه ترک خواهند کرد که در این میان، حدود ۵۶ درصد مردان و ۵۰ درصد زنان گفته‌اند که می‌خواهند برای همیشه افغانستان را ترک کنند.

این در حالی است که پیش از این، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی از وضعیت وخیم افغانستان هشدار داده و دبیرکل سازمان ملل گفته بود که افغانستان با بدترین بحران انسانی مواجه است.

هشدار دبیرکل سازمان ملل؛ افغانستان در آستانه‌ی بزرگترین بحران انسانی جهان است

هم‌چنین گفته شده که سیستم اقتصادی افغانستان فروپاشیده و بیش از نیمی از جمعیت کشور را با قحطی و گرسنگی شدید مواجه است.

هشدار سازمان ملل در مورد سقوط نظام بانکی افغانستان تا چند ماه آینده

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x