صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استقرار ده‌ها تانک زرهی روسیه در مرز افغانستان

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که به دلیل نگرانی از ناآرامی‌ها در افغانستان، 30 تانک زرهی به پایگاه این کشور در مرز تاجیکستان و افغانستان مستقر کرده است.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که به دلیل نگرانی از ناآرامی‌ها در افغانستان، 30 تانک زرهی به پایگاه این کشور در مرز تاجیکستان و افغانستان مستقر کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که با اعزام 30 تانک دیگر، پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرده و نیروهایش تمریناتی را با سیستم دفاع موشکی در این پایگاه انجام داده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: “مجموعه‌ای از 30 تانک ارتقا یافته با ویژگی‌های جنگی بهبود یافته برای تقویت پایگاه نظامی 201 روسیه مستقر در تاجیکستان، روز دوشنبه 6 دسمبر، مستقر خواهند شد.

هم‌چنین در یک اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت امروز دوشنبه 7 دسمبر، منتشر شده بود، آمده است که سربازان روسی در تاجیکستان دفع حمله هوایی فرضی دشمن به تاسیسات نظامی را با استفاده از سامانه‌های دفاعی اس-300 تمرین کردند. به گفته این وزارت به عنوان بخشی از این مانور نظامی، روسیه در بزرگترین پایگاه خود در خارج از مرزهایش، پرتاب 10 موشک را بر اهداف هوایی شبیه سازی کرده است.

با این همه، پیش از این مقامات روسی گفته بودند که در صورت تنش میان افغانستان و تاجیکستان، مسکو با تمام توان از تاجیکستان حمایت خواهد کرد.

روسیه در صورت تنش بین طالبان و تاجیکستان، از تاجکستان حمایت می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x