صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر دفاع اسبق امریکا از پنتاگون شکایت کرد

روزنامه نیویورک تایمز جدیداً گزارشی را منتشر کرده است که مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا از پنتاگون به دلیل ممنوعیت انتشار کتابش شکایت کرده است. در گزارش نیویورک تایمز آمده است که بخش‌های زیادی از کتاب خاطرات مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشته شده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده امریکا از پنتاگون به خاطر ممنوعیت انتشار کتابش در دادگاه فدرال امریکا شکایت کرد.

پیک‌آفتاب: روزنامه نیویورک تایمز جدیداً گزارشی را منتشر کرده است که مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا از پنتاگون به دلیل ممنوعیت انتشار کتابش شکایت کرده است. در گزارش نیویورک تایمز آمده است که بخش‌های زیادی از کتاب خاطرات مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشته شده است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است پس از این که پنتاگون به مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا گفت که او باید بخش‌هایی از کتاب را که درباره زمان کارش در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اختصاص یافته، حذف کند، از وزارت دفاع به دادگاه فدرال امریکا شکایت کرد.

مارک اسپر، بعد از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و پیروزی جو بایدن، توسط ترامپ اخراج شد. وزیر دفاع سابق امریکا قرار است کتاب خاطراتش را در ماه می سال آینده به نام “سوگند مقدس” به بازار عرضه کند.

طبق نظریه‌های کارشناسان از این کتاب به عنوان ” تاریخ کامل و بدون شکوه ملت امریکا” به خصوص در دوران سخت حاکمیت دونالد ترامپ و گسترش کرونا یاد می‌شود.

از جانب دیگر دادگاه فدرال امریکا در منطقه کلمبیا امریکا درباره این کتاب گفته است: “بخش اساسی از متن کتاب به بهانه محرم بودن از انتشار خذف می‌شود. متن حذف شده برای ارائه داستان‌های مهم در دست‌نوشته‌ها ضروری است”.

مارک اسپر اما دولت فعلی امریکا را به نقض “حقوق قانون اساسی” که متمم اول آن آزادی بیان است، متهم می‌کند. مارک اسپر، گفته است که رفتن به دادگاه تنها راهی است که او می‌تواند خاطراتش را از زمان کار در دولت ترامپ به طور کامل به مردم انتقال دهد و این حق مردم است که زیر و بم دولت‌داری در امریکا را بدانند و از جزئیات آن آگاهی داشته باشند.

این در حالی است که نوام چامسکی، تحلیلگر سرشناس امریکایی پیشتر در مصاحبه‌ای خود با «تروت اوت» گفته بود که جنگ برای دولت امریکا مزایایی فراوانی دارد. او گفته بود که جنگ برای امریکا تبدیل به یک “صنعت” شده است که به رونق اقتصادی آن کمک می‌کند.

استفاده امریکا از صنعت جنگ برای رونق اقتصادی

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x