صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سارک: احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد

اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (سارک) با تاکید بر ضرورت اقدام مثبت جامعه جهانی درباره افغانستان هشدار داد که امکان وقوع جنگ داخلی در این کشور وجود دارد.

اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (سارک) با تاکید بر ضرورت اقدام مثبت جامعه جهانی درباره افغانستان هشدار داد که امکان وقوع جنگ داخلی در این کشور وجود دارد.

پیک‌آفتاب: اتاق تجارت و صنایع اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (سارک) از جامعه جهانی و به خصوص امریکا خواست تا کمک‌های فوری بشردوستانه به افغانستان ارائه کنند.

به گزارش نشریه دیلی‌تایمز، “افتخارعلی ملک”، رئیس اتاق تجارت و صنایع این سازمان از جامعه جهانی، به خصوص امریکا خواست تا درباره وضعیت بشری افغانستان بی‌تفاوت نمانند چون این وضعیت می‌تواند منجر به هرج و مرج و بروز جنگ داخلی در افغانستان شود.

وی با اظهار اینکه تنها 5 درصد از مردم افغانستان به غذای کافی دسترسی دارند، افزود که افغانستان اکنون در میان بدترین بحران‌های بشردوستانه جهان قرار دارد و شمارش معکوس برای فاجعه در این کشور آغاز شده است.

این در حالی است که والری آموس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست گروه 20 گفته بود که شمار افراد در معرض گرسنگی در افغانستان به خاطر شرایط سخت زمستان پیشرو از 4 میلیون به 12 میلیون افزایش یافته است و از رهبران جهان خواست تا به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی کنند.

پیش از این نیز آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل طی یک پیام توییتری ضمن هشدار در مورد وضعیت جاری افغانستان، گفته که این کشور درحال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است. آقای گوترش از کشورهای جهان خواسته که سازمان ملل را برای ارائه کمک‌های نجات دهنده قبل از فرا رسیدن زمستان کمک کنند. گوترش در ادامه افزوده بود که “ما در مسابقه‌ای با زمان برای ارائه کمک‌های نجات دهنده و تدارکات اولیه پیش از زمستان هستیم.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x