صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یونیسف: خشونت علیه کودکان در افغانستان باید فوراً متوقف شود

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) به دنبال حملات تروریستی اخیر در ولایت‌های کابل، بلخ و قندز، از افزایش مرگ کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف خشونت‌ها شده است.

 

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) به دنبال حملات تروریستی اخیر در ولایت‌های کابل، بلخ و قندز، از افزایش مرگ کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف خشونت‌ها شده است.

پیک‌آفتاب: جورج لاریا ایدجی، مسئول منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل امروز یک‌شنبه 4 ثور، در رشته توییتی از افزایش مرگ کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

مسئول منطقه‌ای یونیسف نوشته است: “بر اساس گزارش‎ها، انفجار روز جمعه در داخل مسجد مولوی سکندر قندز، جان دست‌کم چهار کودک را گرفته و بسیاری دیگر آسیب‎های وحشتناکی دیده اند.”

وی می‌افزاید، یونیسف به همه خانواده‎هایی که زندگی آن‎ها در اثر این رشته حملات ویران شده، تسلیت می‎گوید و خواستار توقف خشونت علیه کودکان در همه اشکال آن می‎باشد: “خشونت علیه کودکان باید فوراً متوقف شود.”

مسئول منطقه‎ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در ادامه افزوده است که در جریان یک هفته اخیر، بیش از 50 دختر و پسر در نتیجه سلسله حملات فجیع ضد حقوق بشری جان خود را از دست داده‌اند.

جورج لاریا ایدجی، با استناد به گزارش‎های منتشر شده می‎افزاید که احتمالاً زنان و کودکان بیش‌تری در نتیجه رویدادهای تروریستی اخیر کشته شده‌اند.

اوایل صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته، پس از وقوع انفجار در مرکز آموزشی ممتاز واقع در قلعه‌نو دشت‌برچی، سه انفجار دیگر در مقابل مکتب عبدالرحیم شهید در غرب کابل رخ داد.

مقام‌های طالبان کشته شدن دست‌کم 6 تن و زخمی شدن 11 نفر را در حملات در غرب کابل تأیید کردند، اما برخی منابع از کشته شدن 20 تا 30 دانش‌آموز و زخمی شدن شمار دیگر خبر دادند.

به دنبال حملات انفجاری در غرب کابل، ده‌ها غیرنظامی نیز در نتیجه انفجارها در مسجدی در مزارشریف و قندز کشته و زخمی شدند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر یونیسف هشدار داده بود که اگر اقدام فوری نشود، احتمال مرگ بیش از یک میلیون کودک در سال آینده وجود دارد. قبلاً «سیگار» نیز گزارش داده بود که از هر سه نفر، یک شهروند افغانستان در آستانه قحطی قرار دارند.

یونیسف: احتمال مرگ یک میلیون کودک افغانستانی در سال آینده وجود دارد

تیم سیار یونیسف به کودکان و مادران نیازمند در افغانستان کمک می‌کند

درخواست دو میلیارد دالری یونیسف برای نجات کودکان افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x