صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بروز تنش‌های جدید در مرز اسلام‌قلعه و بندر غلام‌خان

منابع محلی از بروز تنش مرزی میان مرزبانان ایران و افراد طالبان در بندر اسلام‌قلعه در هرات و بندر غلام‌خان در ولایت خوست خبر می‌دهند.

منابع محلی از بروز تنش مرزی میان مرزبانان ایران و افراد طالبان در بندر اسلام‌قلعه در هرات و بندر غلام‌خان در ولایت خوست خبر می‌دهند.

پیک‌آفتاب: مرز اسلام‌قلعه ولایت هرات روز گذشته شنبه 3 حمل، در پی بروز تنش مرزی میان مرزبانان ایران و افراد طالبان مسدود گردیده است.

بر اساس اظهارات باشندگان محل، بندر اسلام‌قلعه هنگامی مسدود گردید که نیروهای طالبان می‌خواستند یک جاده در نزدیکی نقطه صفری در خاک افغانستان را آسفالت کنند و مرزبانان ایرانی با آن مخالفت کردند که پس از بحث و مشاجره طرفین، گذرگاه بسته و دو طرف به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای افغانستان، در این مورد می‌گوید که با وزارت دفاع و داخله طالبان تماس گرفته و خواسته است تا اقدامات جاده‌سازی در امتداد مرز را متوقف کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران می‌گوید: “امروز طالبان اقدام به جاده‌سازی بدون هم‌آهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرند که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.”

منابع آگاه در هرات به رسانه‌ها گفته‌اند که قضیه جدی است و طالبان به مرز اسلام‌قلعه نیروهای بیش‌تری فرستاده‌اند.

در همین حال، خبرگزاری تسنیم نوشته است که درگیری مرزی میان نظامیان ایرانی و افراد طالبان صحت ندارد و در حال حاضر مرزبانان ایرانی و هیئت تحقیقات طالبان در حال گفتگو هستند.

هم‌چنان گفته می‌شود که یک موتر نظامی ایران وارد خاک افغانستان شده، طالبان آن‌را ضبط کرده‌اند و نیروهای ایرانی در تلاش پس‌گیری موترشان هستند.

هم‌زمان با این رویداد، بندر غلام‌خان در ولایت خوست نیز پس از کشته شدن سه سرباز پاکستانی در نتیجه حمله طالبان پاکستانی مسدود شده است.

اسلام‌آباد ادعا دارد که جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی، از خاک افغانستان به نظامیان مرزی این کشور حمله کرده و سه سرباز آنان را کشته‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x