صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز دور تازه یارگیری داعش در افغانستان

وزارت دفاع امریکا در گزارشی گفته است که  داعش در افغانستان دور تازه یارگیری را آغاز کرده است. پنتاگون گفته که داعش ناراضی‌های طالبان را جذب می‌کند. وزارت دفاع طالبان این گزارش را رد کرده است.

وزارت دفاع امریکا در گزارشی گفته است که  داعش در افغانستان دور تازه یارگیری را آغاز کرده است. پنتاگون گفته که داعش ناراضی‌های طالبان را جذب می‌کند. وزارت دفاع طالبان این گزارش را رد کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت دفاع امریکا گفته است که شاخه خراسان گروه داعش در افغانستان هنوزهم فعالیت دارد، اما شاید به خواست رهبران طالبان فعلاً سکوت اختیار کرده است. به اساس گزارش وزارت دفاع امریکا، گروه داعش در افغانستان از ماه اکتبر سال گذشته در زمینه استفاده از فرصت برای جلب‌وجذب مخالفان طالبان اقدام کرده است.

وزارت دفاع طالبان اما، این گزارش را رد کرده است. عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان گفته که امریکایی‌ها با نشر چنین گزارش‌هایی قصد دارند شکست خود در افغانستان را توجیه کنند. او تاکید کرده که در افغانستان تهدیدی به نام داعش وجود ندارد.

در همین حال توماس وست، نماینده خاص امریکا برای افغانستان در مصاحبه‌ای از مبارزه طالبان با گروه داعش ستایش کرده، اما گفته که طالبان علاقه‌ای به قطع روابط با شبکه القاعده ندارند. در حالی‌که به گفته او بر اساس توافق ۲۹ فبروری ۲۰۲۰، طالبان تعهد کرده‌اند که روابط‌شان را با این شبکه، قطع می‌کنند.

از سویی هم، توماس وست به مناسبت شش ماهه‌گی حکومت طالبان با انستیتوت صلح امریکا گفتگو کرده است. او گفته که پس از روی کار آمدن طالبان در ۱۵ فبروری، روی‌کرد ایالات متحده در قبال افغانستان تغییر کرده است. او افزوده که هرچند اهداف مقابله با تروریسم، حفظ ثبات منطقه و حمایت از حقوق بشری شهروندان افغانستان هم‌چنان باقی است، اما واشنگتن دیگر از هیچ گروه مسلحی در برابر طالبان حمایت نخواهد کرد.

امریکا: طالبان حکومت جزیره‌ای ساخته‌اند

با این حال، توماس وست افزوده که مذاکرات در مورد القاعده هنوزهم یک آزمون است و امریکا می‌خواهد در مورد اقداماتی مطمئن شود که بر ضد شبکه القاعده و داعش صورت می‌گیرد. توماس وست هم‌چنین گفته است که  امریکا می‌خواهد ببیند که در افغانستان هیچ گروه تروریستی به‌شمول طالبان پاکستانی و گروه‌های جیش محمد و لشکر طیبه، فعالیت نمی‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x