صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تیم سیار یونیسف به کودکان و مادران نیازمند در افغانستان کمک می‌کند

یونیسف می‌گوید که گروه‌های سیار این سازمان به کودکان و مادران نیازمند در سراسر افغانستان کمک می‌کنند. پیک‌آفتاب: بخش آسیای‌جنوبی یونیسف در صفحه توییتر خود ویدیویی را نشر کرده که نشان می‌دهد ده‌ها کودک و مادر گرد یک تیم سیار این سازمان در یک منطقه دوردست در ولایت قندهار جمع شده و این تیم به […]

یونیسف می‌گوید که گروه‌های سیار این سازمان به کودکان و مادران نیازمند در سراسر افغانستان کمک می‌کنند.

پیک‌آفتاب: بخش آسیای‌جنوبی یونیسف در صفحه توییتر خود ویدیویی را نشر کرده که نشان می‌دهد ده‌ها کودک و مادر گرد یک تیم سیار این سازمان در یک منطقه دوردست در ولایت قندهار جمع شده و این تیم به آن‌ها کمک می‌کند. ویدیو نشان می‌دهد که ‌آثار سوء تغذیه در چهره‌های برخی از کودکان دیده می‌شود و گویا رنگ‌های آن‌ها نیز پریده‌اند.

ویدیو نشان می‌دهد که ماریکسی مرسادو عضو بخش خدمات عاجل یونیسف نیز این تیم را هم‌راهی می‌کند. ماریکسی مرسادو در این ویدیو می‌گوید: “ما با یک تیم سیار فوق‌العاده خود هستیم که همه متخصص مواد خوراکی‌اند. این‌گونه تیم‌های ما در همه نقاط کشور می‌گردند و با کودکان و مادرانی می‌بینند که به خدمات طبی اساسی دست‌رسی ندارند. ما نیم ساعت این‌جا بودیم و اطفالی را دیدیم که به سوء تغذیه شدید دچار اند. چنین موارد زندگی را تهدید می‌کند و آن‌ها به کمک‌های نجات بخش نیاز دارند.”

خانم مرسادو اضافه می‌کند که تیم‌های صحی سیار یونیسف بسته‌های کمک عاجل را در اختیار دارند که به اطفال دچار سوء تغذیه و نیازمند توزیع می‌کند.

از جانب دیگر، یونیسف تخمین می‌کند که در سال 2022 از هردو طفل در افغانستان یکی از آن‌ها به سوء تغذیه شدید دچار خواهد بود. در پیوند به این مسئله گزارش‌ها می‌رسانند که اکثریت مردم افغانستان در زمستان پیش‌رو با قلت مواد خوراکی روبرو اند و از این ناحیه اطفال بیش‌تر آسیب می‌بینند.

افزون بر سوء تغذیه که جان میلیون‌ها کودک را در افغانستان تهدید می‌کند، گزارش‌ها وارزیابی‌های یونیسف نشان می‌دهد که تنها امسال 66 هزار مورد سرخکان در افغانستان به ثبت رسیده است. علاوه بر موارد مطرح شده، امراضی چون سینه‌‌وبغل و اسهال نیز زندگی اطفال در افغانستان را هر دم تهدید می‌کند و از کودکان قربانی می‌گیرد.

پیش‌تر سازمان ملل گفته بود که به گونه تخمینی 23 میلیون نفر در افغانستان با قحطی روبرو اند و اگر کمک‌های عاجل فراهم نشود، امکان دارد یک فاجعه تمام عیار انسانی در افغانستان رخ دهد.

سازمان ملل متحد: 55 درصد مردم افغانستان تا سال آینده با بحران شدید غذایی مواجه خواهند شد

از جانب دیگر، ماریکسی مرسادو عضو بخش کمک‌های عاجل یونیسف می‌گوید که برای رساندن کمک‌های عاجل برای کودکان نیازمند از یونیسف و سایر سازمان‌های کمک‌‌رسان باید حمایت صورت گیرد.

او در بخشی از صحبت‌های خود می‌افزاید: “ما از همه امکانات دست داشته خود کار می‌گیریم تا کمک‌های نجات دهنده زندگی را به کودکان در سراسر افغانستان برسانیم، ولی خود ما هم به همکاری و حمایت نیاز داریم”.

افزون بر موارد بالا، سازمان ملل برای کمک به شهروندان نیازمند افغانستان در سال 2022 از کشورهای تمویل ‌کننده 4.5 میلیارد دالر کمک درخواست کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که اقتصاد افغانستان در دو دهه گذشته بیش‌تر به کمک‌های خارجی متکی بوده و بعد از استیلای امارت اسلامی بر افغانستان این کمک‌ها قطع شد و والری آموس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیش‌تر گفته بود که شمار افراد در معرض گرسنگی در افغانستان به خاطر شرایط سخت زمستان از 4 میلیون به 12 میلیون نفر افزایش یافته است.

سازمان ملل در نشست گروه  20، از رهبران جهان خواست تا به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی کنند

هشدار دبیرکل سازمان ملل؛ افغانستان در آستانه‌ی بزرگترین بحران انسانی جهان است

هشدار سازمان ملل در مورد سقوط نظام بانکی افغانستان تا چند ماه آینده

افغانستان در صدر تقاضای کمک بشری 41 میلیارد دالری سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه تسهیل کمک‌های انسانی به افغانستان را تصویب نمود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x