صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مکنزی: بعد از خروج امریکا از افغانستان، القاعده از افتان به خیزان رسیده است

جنرال مکنزی، فرمانده مرکزی نیروهای نظامی امریکا در مصاحبه خود با آسوشیتدپرس گفته است که پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، القاعده در این کشور نسبتاً رشد کرده است.

جنرال مکنزی، فرمانده مرکزی نیروهای نظامی امریکا در مصاحبه خود با آسوشیتدپرس گفته است که پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، القاعده در این کشور نسبتاً رشد کرده است.

پیک‌آفتاب: مکنزی در مصاحبه خود به آسوشیتدپرس گفته است که با بیرون شدن نیروهای امریکا از افغانستان، القاعده در این کشور نسبتاً رشد داشته و به خیزان رسیده است، زیرا منابع استخباراتی این کشور نمی‌تواند به شکل پیوسته فعالیت آن‌ها را زیر نظر داشته باشد.

مکنزی در این مصاحبه گفته است: «افراطگرایی در افغانستان از قبل ریشه داشت اما این رشد بعد از خروج امریکا چشم‌گیر نیست بلکه اندک است». او علاو کرد: « امریکا با بیرون شدن از افغانستان، در حد کمی قابلیت دارد تا تحرکات داعش را زیر نظر داشته باشد و با خروج نیروهای استخباراتی از افغانستان این امر دشوار نیز شده است».

مکنزی افزود، واضح است که القاعده تلاش می‌کند تا حضور خود در افغانستان را دو برابر نماید. این جنرال بلندپایه می‌افزاید که القاعده از مرزهای افغانستان وارد این کشور می‌شود اما برآورد آن برای امریکا در شرایط فعلی دشوار است.

از جانب دیگر، مقامات امریکایی می‌گویند که در صورت تهدید القاعده یا سایر گروه‌های تروریستی، امریکا از حملات هوایی علیه آن‌ها استفاده خواهند کرد. امریکا تلاش می‌کند تا فعالیت‌های داعش و سایر شبکه‌های افراطی را از طریق هوایی مهار و آن‌ها را زمین‌گیر نماید.

مکنزی در این مصاحبه افزود: «پس از خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان، این کشور تاکنون در افغانستان حملات هوایی انجام نداده است. امریکا متعهد است که در صورت لزوم‌دید و بر اساس معلومات استخباراتی، تصویربرداری هوایی و سایر اطلاعات دست داشته اقدام نظامی نماید و این اقدامات در حال انکشاف نیز است.

این جنرال کارکشته امریکایی می‌افزاید: «ما هنوز در تلاش‌ایم تا درک کنیم که طالبان دقیقاً چگونه علیه داعش اقدام می‌کند و تا یک الی دو ماه این موضوع برای ما روشن‌تر می‌شود».

مکنزی می‌گوید: «به نظر می‌رسد که میان طالبان در این خصوص بحث‌هایی مطرح است و آنها چند دسته شده‌اند. تعداد این گروه تندروتر و رادیکال‌تر و تعدادی هم منعطف‌تر هستند».

این فرمانده بلندپایه اضافه می‌کند که تاکنون وعده طالبان در قسمت مهار داعش و سایر گروه‌های افراطی و رادیکال در افغانستان پس از ۱۵ اگست به شکل کامل تحقق نیافته است.

این در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس جمور امریکا به گروه‌های افراطی هشدار داده بود که اگر آن‌ها علیه امریکا اقدام کند، نیروهای نظامی امریکا آن‌ها را شدیداً سرکوب نموده و تا آخر دنیا به صیدشان می‌رود و بهای اعمال‌شان را کف دست‌شان می‌گذارد تا از فعالیت‌های تروریستی و خلق شر دست بکشند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x