صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جان بولتون: طالبان قصد تشکیل دولت فراگیر را ندارند

مشاور سابق امنیت ملی امریکا می‌گوید طالبان تمام تعهدات توافق‌نامه دوحه را نقض کرده‌ و شایستگی به رسمیت شناخته شدن را ندارند.

مشاور سابق امنیت ملی امریکا می‌گوید طالبان تمام تعهدات توافق‌نامه دوحه را نقض کرده‌ و شایستگی به رسمیت شناخته شدن را ندارند.

پیک‌آفتاب: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق امریکا گفته طالبان از ابتدا دروغ می‌گفتند، آنان هرگز قصد تشکیل حکومت فراگیر را نداشته‌اند و حالا هیچ کشوری دلیلی برای به رسمیت شناخته شدن طالبان ندارد.

جان بولتون، به صدای امریکا گفته که طالبان معتقد بودند که با خروج امریکا و ناتو از افغانستان، خودشان می‌توانند کنترول کامل را به‌دست بگیرند و به همان حالت ۲۰ سال قبل برگردند.

سازمان ملل چند روز قبل قطع‌نامه خودداری به رسمیت شناختن دولت طالبان را تائید کرد.

این در حالی است که یک رسانه هندی به تازگی در مقاله‌ای از تعهد طالبان به امریکا در مورد تشکیل حکومت همه‌شمول خبر داده است. به نوشته این رسانه، طالبان گفته‌اند که تاه ماه مارچ نقشه راه برای یک حکومت همه‌شمول را تکمیل می‌کنند. طالبان تاکید کرده‌اند که در حکومت جدید آنها تمامی اقشار و گروه‌ها حضور خواهند داشت.

اما پیش از این امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته بود که امارت اسلامی شرایط جامعه جهانی را تکمیل کرده و به رسمیت نشناختن آنها از سوی جامعه جامعه جهانی بی‌انصافی است.

امیر خان متقی: به رسمیت نشناختن طالبان از سوی جامعه جهانی، بی انصافی در حق مردم افغانستان است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x