صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استرداد یک گروه از مهاجران افغانستانی به بلاروس توسط لهستان

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید لهستان یک گروه ۳۲ نفری از مهاجران افغانستانی را که شامل چهار زن، ۲۷ مرد و یک دختر ۱۵ ساله می‌شود، به طور “غیرقانونی” به بلاروس مسترد کرده است. پیک‌آفتاب: یافته‌های عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که در ۱۸ آگست، بسیاری از ۳۲ نفری که از بلاروس وارد لهستان شده بودند، در […]

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید لهستان یک گروه ۳۲ نفری از مهاجران افغانستانی را که شامل چهار زن، ۲۷ مرد و یک دختر ۱۵ ساله می‌شود، به طور “غیرقانونی” به بلاروس مسترد کرده است.

پیک‌آفتاب: یافته‌های عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که در ۱۸ آگست، بسیاری از ۳۲ نفری که از بلاروس وارد لهستان شده بودند، در مرز لهستان و در محاصره نیروهای مرزی لهستان بوده‌اند. ولی یک روز بعدتر، همه در آن سوی مرز، در خاک بلاروس دیده شدند.

عفو بین‌الملل همچنین گفته است که افراد پناهجو بدون غذا، بدون پناهگاه و در سردی زیاد در مرز لهستان با بلاروس قرار داشتند.

در گزارش عفو بین‌الملل همچنین آمده که در منطقه مرزی لهستان و بلاروس، تا حالا پنج تن به دلیل سردی هوا جان‌ باخته‌اند. اما این سازمان جزئیات ملیت افراد را منتشر نکرده و روشن نیست که آیا آنها از جمله ۳۲ تن از مهاجران افغانستان بوده‌اند یا خیر.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز، تصمیم لهستان مبنی بر مسترد کردن شماری دیگری از مهاجران از خاورمیانه را به بلاروس محکوم کرد و این اقدامات را “غیر انسانی” خواند.

یونیسف در لهستان اعلام کرد که این اقدام تهدیدی مستقیم برای سلامتی و زندگی مهاجران است و در عین حال کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان را نقض می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x