صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تایوان: حمله را با حمله پاسخ می‌دهیم

تایوان بر حق دفاع از خود در برابر حمله نظامی احتمالی چین تاکید کرد. مقامات تایپه امروز چهارشنبه 31 اگست، اعلام کردند در صورت ورود نیروهای نظامی چین به قلمروشان، حق دفاع و پاسخ دادن به چنین حمله‌ای را برای خود محفوظ‌ می‌دارد.

تایوان بر حق دفاع از خود در برابر حمله نظامی احتمالی چین تاکید کرد. مقامات تایپه امروز چهارشنبه 31 اگست، اعلام کردند در صورت ورود نیروهای نظامی چین به قلمروشان، حق دفاع و پاسخ دادن به چنین حمله‌ای را برای خود محفوظ‌ می‌دارد.

پیک‌آفتاب: سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و جمعی دیگر از مقامات امریکا به تایپه بر تنش بین چین و تایوان افزوده است. بیجینگ در واکنش به این سفر که آن‌را «تحریک‌آمیز» توصیف کرده، ضمن تاکید دوباره بر مالکیت خود بر تایوان، به تازگی در اطراف این جزیره یک مانور نظامی گسترده برگزار کرده است.

مقامات تایپه می‌گویند تعداد کشتی‌های چین نزدیک‌ آب‌های تایوان به طور چشم‌گیری افزایش یافته و بیجینگ قصد دارد با محو کردن «خط میانه»، کنترل کل تنگه تایوان را به دست گیرد، اقدامی که می‌تواند بی‌ثباتی کل منطقه را در پی داشته باشد.

لین‌ون‌هونگ، معاون ستادکل عملیات و برنامه‌ریزی تایوان به خبرنگاران گفت:‌ “ارتش ملی از حق دفاع و ضدحمله به هواپیماها و کشتی‌هایی که 12 مایل دریایی به حریم آبی و هوایی ما وارد شوند، استفاده خواهد کرد و هیچ استثنائی هم قائل نمی‌شود”.

تایوان از پرواز مداوم پهپادهای چینی بر فراز مجموعه‌ای از جزایر نزدیک سواحل چین شکایت دارد. تایپه می‌گوید روز سه‌شنبه و برای نخستین بار به سوی یک پهپاد چینی، تیر اخطار شلیک کرده است. این اقدام اندکی پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور تایوان به ارتش این کشور دستور داد تا تدابیر متقابل را علیه آن‌چه وی اقدامات «تحریک‌آمیز» بیجینگ خواند، اتخاذ کنند.

هم‌زمان وزارت خارجه چین با ناوارد دانستن شکایت تایپه در مورد پرواز پهپادهایش در حریم هوایی تایوان اعلام کرد که احتمال دارد بیجینگ از این پس عبور ناوهای خارجی از تنگه تایوان را منوط به اخذ مجوز قبلی کند. سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد تصریح کرد که اصرار ناوهای خارجی بر استفاده از حق کشتی‌رانی آزاد می‌تواند خطر برخورد را افزایش دهد.

ناوهای رزمی کشورهایی هم‌چون امریکا، بریتانیا و کانادا طی سال‌های اخیر بارها از این تنگه عبور کرده‌اند. آخرین مورد آن به دو هفته پیش و زمانی بر‌می‌گردد که دو رزم‌ناو امریکا علی‌رغم هشدار چین، از این تنگه عبور کردند.

تنش‌های پی‌درپی امریکا و چین بر سر تایوان؛ دو رزم‌ناو امریکایی از تنگه تایوان عبور می‌کنند

چین تاکنون از اعمال قدرت نظامی برای کنترل جزیره تایوان که ادعای مالکیت کامل بر آن را دارد، حذر کرده است. این در حالی است که تایپه با رد ادعای حاکمیتی بیجینگ می‌گوید که این فقط ملت تایوان هستند که می‌توانند درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور تایوان: قبلاً با چین مقابله کردیم و هنوز مصمم به دفاع هستیم

تایوان به مانورهای نظامی چین هشدار داد

تایوان: چین حمله نظامی به این جزیره را شبیه‌سازی نموده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x