صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا مواضع سپاه پاسداران ایران در سوریه را هدف قرار داد

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) صبح امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این نهاد در حملات هوایی دقیقی در دیرالزور سوریه، تاسیسات زیربنایی شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است.

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) صبح امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این نهاد در حملات هوایی دقیقی در دیرالزور سوریه، تاسیسات زیربنایی شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است.

پیک‌آفتاب: سنتکام صبح امروز 24 اگست، با نشر بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود گفته است: “به دستور رئیس جمهور بایدن، نیروهای ارتش امریکا امروز حملات هوایی دقیقی را در دیرالزور سوریه انجام دادند. هدف از این حملات دقیق، دفاع از نیروهای امریکایی در برابر حملاتی مانند حملات 15 اگست، علیه پرسنل امریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران بود.”

اما سنتکام از تلفات و خسارات احتمالی این حملات چیزی بیان نکرده است.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: “حملات ایالات متحده، تاسیسات زیرساختی مورد استفاده‌ شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داد.”

سنتکام تاکید کرده که اقدامات متناسب و حساب‌شده امریکا جهت محدود کردن خطر تشدید تنش و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام گرفته است.

در پایان اعلامیه رسمی سنتکام آمده است : “ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد. نیروهای ایالات متحده تا زمان اطمینان از شکست پایدار داعش، در سوریه باقی خواهند ماند.”

مقام‌های ایران و سوریه تا حال در مورد این حملات چیزی نگفته‌اند.

حملات امریکا بر شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران در حالی صورت گرفته است که سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه گفت که این کشور آخرین پاسخ ایران را «با جدیت بررسی» می‌کند،‌ پاسخی که براساس پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای 2015 ارایه شده است.

ظاهراً به نظر می‌رسد که ایران از برخی خواست‌های خود مانند حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی امریکا، صرف نظر کرده است؛ اقدامی که سبب شده واشنگتن، پاسخ تهران را با جدیت بررسی کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری با اشاره با کاهش خواست ایران گفت:‌ “این بخشی از دلیلی است که توافق حالا نسبت به دو هفته گذشته نزدیک‌تر شده است، اما نتایج گفتگو‌های جاری هنوز هم نامشخص باقی مانده است، زیرا مشکلات‌ها هنوز هم پابرجاست.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا گفته بود که از نگاه امریکا و نیروهای مسلح این کشور در خاورمیانه، “ایران مهم‌ترین تهدید و یا به زبانی دیگر مهم‌ترین بازیگر بد در سطح منطقه” است و تمرکز امریکا مقابله با تهدیدهای ایران است.

مکنزی: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است

احتمال حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست سیاه امریکا

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x