صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز کمپاین واکسین پولیو در ولایت‌های هرات، غور و بادغیس

واکسین پولیو یا فلج کودکان در ولایت‌های غور، بادغیس و هرات با حضور اعضای کمیته واکسین پولیو در این ولایت‌ها خبر می‌دهند.

واکسین پولیو یا فلج کودکان در ولایت‌های غور، بادغیس و هرات با حضور اعضای کمیته واکسین پولیو در این ولایت‌ها خبر می‌دهند.

پیک‌آفتاب: ششمین دور کارزار تطبیق واکسن پولیو (فلج کودکان) امروز یک‌شنبه دوم اسد، در ولایت‌های هرات، بادغیس و غور در غرب کشور آغاز گردیده و قرار است که در این دور، نزدیک به 400 هزار کودک زیر سن پنج سال، واکسین دریافت کنند.

دفتر والی طالبان در ولایت هرات نیز اعلام کرده است که این پروسه امروز با حضور والی طالبان در هرات، رئیس‌ شفاخانه حوزوی این ولایت و اعضای کمیته واکسین پولیو افتتاح گردیده است.

دفتر والی طالبان در ولایت هرات نوشته است: “قرار است کمپاین ملی واکسین پولیو از تاریخ 3 اسد 1401 در ولسوالی‌های شیندند، گلران، بی‌جا شدگان شیدایی و مسلخ در شهر هرات آغاز و الی 6 اسد 1401 ادامه دارد.”

منبع می‌افزاید که به اساس پلان آمریت معافیت کتلوی هرات، قرار است در این دور کمپاین برای نزدیک به 300 هزار کودک زیر پنج سال، واکسین پولیو تطبیق گردد.

برنامه تطبیق واکسین پولیو در سراسر کشور از سوی یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با هم‌کاری وزارت صحت عامه طالبان، از طریق کارمندان رضاکار تطبیق می‌گردد.

این در حالی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICFE) نیز روز ‌ 12 سرطان، از بسته کمکی 25 میلیون یوریی اتحادیه اروپا برای واکسین پولیو یا فلج کودکان و تخصیص مبلغ 15 میلیون یور به خاطر جلوگیری از سوءاستفاده کودکان در جریان مهاجرت خبر داده بود.

کمک 40 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x