صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعتراض خبرنگاران افغانستانی مقیم پاکستان، از توقف پروسه پذیرش آنان در کانادا

پس از این که کانادا به روند پذیرش پناهجویان افغانستانی پایان داد، شماری از خبرنگاران افغانستانی که هنوز در پاکستان باقی مانده‌اند، خواهان بررسی پرونده‌های‌شان از سوی دولت کانادا شده‌اند.

پس از این که کانادا به روند پذیرش پناهجویان افغانستانی پایان داد، شماری از خبرنگاران افغانستانی که هنوز در پاکستان باقی مانده‌اند، خواهان بررسی پرونده‌های‌شان از سوی دولت کانادا شده‌اند.

پیک‌آفتاب: شماری از این خبرنگاران روز گذشته 26 سرطان، در قطع‌نامه‌ای گفته‌اند که دولت کانادا به آن‌ها وعده انتقال به آن کشور را داده بود، اما تاکنون به وعده خود عمل نکرده است.

خبرنگاران معترض می‌گویند: “تعداد ما بیش از ۳۵۰ نفر می‌شود، از دولت کانادا می‌خواهیم تا به وعده پذیرش ۴۰ هزار پناهجوی افغانستانی متعهد بماند.”

آن‌ها می‌گویند که دولت کانادا تاکنون هیچ اقدامی برای تخلیه خبرنگاران روی دست نگرفته است.

در قطع‌نامه این خبرنگاران آمده است: “ما خبرنگاران افغانستانی که از ترس مرگ به پاکستان پناهنده شده‌ایم، ماه‌ها است که در شرایط خیلی سخت روحی و روانی قرار داریم و در بی‌سرنوشتی کامل به سر می‌بریم.”

خبرنگاران معترض افغانستانی می‌افزایند که از ترس مرگ به پاکستان پناهنده شده‌اند و ماه‌ها است که در شرایط سخت روحی و روانی قرار دارند.

آنان می‌افزایند، طالبان ما را دشمن خودشان می‌دانند و حکومت کانادا هرچه زودتر شرایط انتقال خبرنگاران را مساعد سازند.

این در حالی‌ است که رسانه‌های کانادایی به تازگی گزارش داده‌اند که برنامه ویژه‌ مهاجرتی این کشور برای شهروندان افغانستان با پردازش آخرین درخواست از ۱۸ هزار درخواست پایان خواهد یافت و روند پذیرش درخواست جدید متوقف شده است.

در همین حال، سی‌بی‌سی نیوز گزارش می‌دهد که هدف از توقف این برنامه، اولویت دادن به کارمندان سابق نظامیان یا دولت کانادا و خانواده‌های آن‌ها است.

این برنامه نزدیک به یک سال پیش، چند هفته قبل از سقوط کابل به دست طالبان در ماه اگست 2021، تنظیم گردیده بود.

سی‌بی‌سی نیوز در ادامه می‌افزاید: “دولت جاستین ترودو وعده داده بود که 40 هزار افغانستانی را به کانادا بیاورد.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x