صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش بیماری کولرا در قندهار و هلمند

منابع محلی در جنوب کشور می‌گویند که بیش از 300 تن در ولایت‌های قندهار و هلمند به بیماری کولرا مبتلا شده و به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

منابع محلی در جنوب کشور می‌گویند که بیش از 300 تن در ولایت‌های قندهار و هلمند به بیماری کولرا مبتلا شده و به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

پیک‌آفتاب: با فرا رسیدن عید قربان، در ولسوالی بغران ولایت هلمند و ولسوالی شاولی‌کوت ولایت قندهار، تعداد زیادی به شمول زنان و کودکان در جریان روزهای عید به بیماری کولرا مبتلا گردیده‌اند.

یکی از داکتران شفاخانه میرویس در قندهار می‌گوید: “تاکنون 180 تن بیماران کولرا به این مرکز شفاخانه شده‌اند. گرمی هوا و مصرف بی‌رویه گوشت در جریان عید، سبب افزایش این بیماری گردیده است.”

در همین حال، مسئولان ریاست صحت عامه هلمند نیز گفته‌اند که بیش از 160 تن افراد مبتلا به کولرا در شفاخانه‌های ولسوالی بغران این ولایت منتقل شده‌اند.

رئیس صحت عامه این ولایت می‌گوید که آب آشامیدنی صحی در هلمند وجود ندارد، هوا به شدت گرم است و مردم به امکانات صحی دسترسی ندارند.

در همین حال روز گذشته 21 سرطان، گزارشی از هرات در مورد افزایش مرض «تب کنگو» نیز منتشر گردید. محمدعارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات به رسانه‌ها گفته بود که از اثر تب کنگو در این ولایت، چهار مرد و پنج زن پس از عید قربان جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.

عید قربان سبب افزایش تب کنگو در هرات شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x