صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

132 تن در یک روز توسط تندروان در مالی به قتل رسیدند

حکومت نظامی مالی می‌گوید که تندروان اسلام‌گرا در ساحات مرکزی این کشور، 132 غیرنظامی را قتل‌عام کردند. مالی به دلیل مرگ این غیرنظامیان، ماتم ملی سه روزه را اعلام کرده است.

حکومت نظامی مالی می‌گوید که تندروان اسلام‌گرا در ساحات مرکزی این کشور، 132 غیرنظامی را قتل‌عام کردند. مالی به دلیل مرگ این غیرنظامیان، ماتم ملی سه روزه را اعلام کرده است.

پیک‌آفتاب: مقامات در مالی گفته‌اند که تندروان شام روز شنبه 18 جون، در سه قریه دست به این جنایت زدند که از آغاز تنش‌ها در سال 2012 بدین‌سو، مرگ‌بارترین حمله قلم‌داد می‌گردد.

در همین حال، رسانه دولتی مالی گزارش داده است که حکومت این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و تعهد نموده که عاملان آن‌را به عدالت خواهد کشاند.

بر مبنای گزارش‌های رسانه‌ها در مالی، این حمله تازه‌ترین موج حملات علیه غیرنظامیان در این کشور و کشورهای همسایه آن، بورکینافاسو است. هفته گذشته، تندروان در بورکینافاسو 86 غیرنظامی را در یک حمله کشتند.

در همین حال، ماموریت سازمان ملل در مالی این حمله را تقبیح کرده است. این در حالی است که اردوی فرانسه در مخالفت با هم‌کاری مالی با جنگجویان اجیر روسی، روی خروج نیروهای فرانسوی از این کشور کار می‌کند.

براساس معلومات دیده‌بان حقوق بشر و گزارش‌های خبری، اردوی مالی و اجیران جنگی روسی در منطقه مرکزی ماورا این کشور در ماه مارچ، صدها غیرنظامی را کشتند.

اردوی مالی این اتهامات را رد کرده و گفته است که تنها مربیان روسی در مالی حضور دارند و در حمله ماورا، بیش از 200 تندرو اسلام‌گرا کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که در این کشور افریقایی، گروه‌های تروریستی مرتبط به داعش و القاعده فعالیت دارند و هر از گاهی دست به جنایت می‌زنند و دولت به دلیل ناتوانی تا حال در مهار این گونه مسایل ناکام بوده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x