صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک‌های اضطراری اتحادیه اروپا برای زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که وضعیت آسیب‌دیدگان زلزله در پکتیکا و خوست را زیر نظر دارند و آماده هم‌آهنگی و ارائه کمک‌های اضطراری به مردم آسیب دیده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که وضعیت آسیب‌دیدگان زلزله در پکتیکا و خوست را زیر نظر دارند و آماده هم‌آهنگی و ارائه کمک‌های اضطراری به مردم آسیب دیده است.

پیک‌آفتاب: توماس نیکلاسون، نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان، امروز چهارشنبه اول سرطان، در رشته توییتی نوشته است: “زلزله‌ای قوی جنوب شرق افغانستان را لرزاند و تلفات زیادی بر جای گذاشت.”

وی در ادامه می‌افزاید: “اتحادیه اروپا وضعیت را زیر نظر دارد و آماده هم‌آهنگی و ارائه کمک‌های اضطراری اتحادیه اروپا به مردم و جوامع آسیب‌دیده است.

در همین حال؛ جنز لنار چیچ، کمیشنر اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران و مسئول کمک‌های بشردوستانه این اتحادیه نیز در رشته توییتی نوشته است: “مرکز هم‌آهنگی واکنش اضطراری اتحادیه اروپا وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد و آماده هم‌آهنگی کمک‌های اتحادیه اروپا است.”

در همین حال، بخش آسیا اقیانوسیه صلیب سرخ نیز گفته است که زلزله مرگ‌بار در 44 کیلومتری شهر خوست در جنوب‌شرق افغانستان، 250 تن کشته برجای گذاشته است.

این نهاد می‌افزاید که هلال احمر افغانستان در حال عمل است و اقلام امدادی حیاتی در راه است و تیم‌های سیار صحی این سازمان نیز بسیج شده‌اند.

پیش از این، دفتر هم‌آهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (UNOCHA) و کشورهای ایران و پاکستان نیز با انتشار بیانه‌هایی برای کمک‌ به خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از سیلاب‌های اخیر در شمال کشور و زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست اعلام آمادگی کرده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x