صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فرانسه و آلمان رهبری اتحادیه اروپا را به پولند واگذار می‌کنند

فارن پالیسی می‌گوید که کشورهای فرانسه و آلمان به دلیل تمایل به مشارکت با روسیه، رهبری اتحادیه اروپا را به پولند واگذار خواهند کرد.

فارن پالیسی می‌گوید که کشورهای فرانسه و آلمان به دلیل تمایل به مشارکت با روسیه، رهبری اتحادیه اروپا را به پولند واگذار خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: فارن پالیسی با نشر مقاله‌ای به قلم Eoin Drea می‌نویسد که تمایل امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان برای بازگشت به شراکت با روسیه می‌تواند منجر به افزایش نقش کشورهای اروپای‌شرقی به رهبری پولند در اتحادیه اروپا شود. او می‌گوید که پولند به دلیل موضع در قبال روسیه، برای مکرون و شولتز “مشکل‌آفرین” خواهد بود.

نویسنده مقاله خاطرنشان می‌کند که موقعیت پاریس و برلین دلیل بی‌اعتمادی قابل‌توجهی از سوی اعضای شرقی اتحادیه اروپا نسبت به آن‌ها شده است.

او می‌نویسد که در این زمینه، پولند در حمایت از اوکراین پیش قدم شده است. به گفته این نویسنده، سران کشورهای اروپای‌شرقی می‌توانند از هنگری الگوبرداری کنند که بارها تصمیمات کلیدی اتحادیه اروپا را مسدود کرده است.

نویسنده مقاله تصریح می‌کند که تغییر موازنه قوا به شرق ممکن است توانایی اتحادیه اروپا را برای دست‌یابی به اجماع در تصمیم‌گیری کاهش دهد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نشریه فرانسوی فیگارو در گزارشی گفته بود که کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا موافق واگذاری بخش‌هایی از خاک اوکراین به روسیه هستند.

افشاگری تازه: فرانسه، آلمان و ایتالیا موافق واگذاری بخش‌هایی از اوکراین به روسیه هستند

ایتالیا: برخی کشورهای بزرگ، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x