صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مردان مسلح خشمگین، یک کلیسای کاتولیک در نایجریا را به آتش کشیدند

مردان مسلح روز گذشته 5 جون، به یک کلیسای کاتولیک در نایجریا حمله کردند. شماری از مردان مسلح در منطقه اوو، بر عبادت کنندگان در یک کلیسای کاتولیک تیراندازی کرده و مواد انفجاری را منفجر کردند.

مردان مسلح روز گذشته 5 جون، به یک کلیسای کاتولیک در نایجریا حمله کردند. شماری از مردان مسلح در منطقه اوو، بر عبادت کنندگان در یک کلیسای کاتولیک تیراندازی کرده و مواد انفجاری را منفجر کردند.

پیک‌آفتاب: یک نماینده این منطقه در شورای ملی نایجریا گفته است که در این حمله دست‌کم 50 تن کشته شده و کشیش ارشد کلیسا نیز ربوده شده است. تا حال روشن نیست که این حمله به چه هدف انجام شده و چه کسانی در عقب حمله دست دارند. حمله روز گذشته در حالی انجام شد که عبادت کنندگان در کلیسا گردهم آمده بودند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که پولیس نایجریا پیش‌تر گفته بود که گروهی از مسلمانان روز شنبه چهارم جون؛ شخصی را پس از آن در ابوجا، پایتخت این کشور آتش زدند که با یک روحانی مسلمان مشاجره کرده بود.

جوسفین آده، سخنگوی پولیس ابوجا گفت که احمد عثمان با یک روحانی مشاجره داشت که به خشونت گرایید و وقتی که پولیس به محل رسید، مردم او را آتش زده بودند. آده گفت که پولیس عثمان را به شفاخانه انتقال داد، اما به مجرد رسیدن به شفاخانه، او جان داد.

سخنگوی پولیس تصریح نمود: “مشاجره تند تبدیل به خشونت شد و این خشونت منجر به آتش کشیدن و در نهایت قتل احمد عثمان توسط جمعیت خشمگین شد. روحانیون این جمعیت را که تعدادشان به 200 نفر می‌رسید را بسیج کرده بودند.”

حمله به افراد متهم به توهین به مقدسات و کفرگویی در نایجریا، به یک امر رایج مبدل شده است. ماه گذشته یک دختر دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها توسط هم‌صنفی‌هایش به خاطر اظهارات به گفته آنان “کفرآمیز” که در یک گروپ واتساپ نشر کرده بود، تا حد مرگ مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت و سپس به آتش کشیده شد.

نایجریا یک کشور سکولار است، اما برخی از ایالت‌های شمالی آن که اکثراً مسلمان هستند، شریعت اسلامی را رعایت می‌کنند و محاکمی دارند که متهمان به انحراف از ارزش‌های اسلامی را مجازات می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x