صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تامین امنیت چهار میدان هوایی کشور به شرکت اماراتی «گاک» سپرده شد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از امضای قراداد تامین امنیت چهار میدان هوایی بین‌المللی کشور با شرکت «گاک» که مقر آن در امارات متحده عربی می‌باشد، خبر داده است.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از امضای قراداد تامین امنیت چهار میدان هوایی بین‌المللی کشور با شرکت «گاک» که مقر آن در امارات متحده عربی می‌باشد، خبر داده است.

پیک‌آفتاب: وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان روز گذشته 13 جوزا، در خبرنامه‌ای گفته است: “قراداد تامین امنیت چهار میدان هوایی بین‌المللی افغانستان با کمپنی امارات متحده عربی گاک امضا گردید.”

این وزارت می‌افزاید که اکنون قرارداد تامین امنیت میدان‌های هوایی بین‌المللی کابل، قندهار، هرات و مزارشریف، از سوی غلام‌جیلانی وفا، معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان و ابراهیم معرفی، رئیس اجرائیه کمپنی گاک، با حضور رهبری این وزارت امضا گردیده است.

این وزارت می‌افزاید: “هدف اصلی این قرارداد، انجام بررسی و کنترل مسافران، چمدان‌ها و محموله‌های آن‌ها در میدان‌های هوایی بین‌المللی مذکور مطابق با اصلاحیه هفدهم (ICAO) و تضمین ایمنی هواپیما، میدان‌های هوایی و مسافران مطابق با معیارهای بین‌المللی است.”

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان هم‌چنان تصریح می‌کند که این قرارداد، امنیت پرواز‌های خطوط‌ هوایی بین‌المللی و داخلی را تضمین و ارتقا می‌دهد. هم‌چنان براساس این قرارداد، به تمام شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی بیمه و تضمین ارائه می‌گردد.

پیش از این به تاریخ 3 جوزا، قرارداد ارائه خدمات ملکی (Ground handling) در چهار میدان هوایی بین‌المللی کشور نیز با شرکت گاک، امضا گردیده بود.

چهار میدان هوایی کشور به شرکت امارتی «گاک» سپرده شد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان در خبرنامه‌‌ای جداگانه‌ از فعال‌سازی میدان‌ هوایی مزارشریف نیز خبر داده است.

در خبرنامه این وزارت در مورد فعال‌سازی میدان هوایی بین‌المللی مزارشریف آمده است: “تمام سیستم‌های بخش‌های مختلف این میدان هوایی به گونه کامل برای پرواز آماده و فعال می‌باشد.”

این وزارت اطمینان می‌دهد که تمام کارمندان میدان هوایی مزارشریف، مسلکی و با تجربه هستند که بر اساس مقررات «ایکائو» فعالیت‌های خود را به پیش می‌برند.

سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (International Civil Aviation Organization)، یک نهاد تخصصی سازمان ملل است که مأموریت آن هم‌آهنگ‌سازی استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x