صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایلان ماسک خرید توییتر را به صورت موقت تعلیق کرد

ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرد که خرید شرکت توییتر را تا مشخص شدن جزئیات کامل حساب‌های هرزنامه و جعلی در این شبکه اجتماعی به حال تعلیق در ‌آورده است.

ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرد که خرید شرکت توییتر را تا مشخص شدن جزئیات کامل حساب‌های هرزنامه و جعلی در این شبکه اجتماعی به حال تعلیق در ‌آورده است.

پیک‌آفتاب: ایلان ماسک، مالک شرکت موترسازی تسلا روز گذشته 13 می، اعلام کرد که خرید شرکت توییتر را به حالت تعلیق در آورده است. ایلان ماسک در توییتر خود نگاشته: “معامله توییتر به صورت موقت متوقف شده است و در انتظار مشخص شدن حقایق درباره حساب‌های هرزنامه و جعلی در این شبکه اجتماعی است که شمار آن‌ها از سوی این گروه کمتر از 5 درصد اعلام شده است.”

با رسمی شدن این تصمیم ایلان ماسک، ارزش سهام شرکت توییتر پیش از گشایش وال استریت در معاملات الکترونیکیِ بازار بورس نیویارک، حدود ۲۰ درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر در واکنش به این تصمیم ایلان ماسک گفته که تا زمانی‌که قرارداد با ماسک بسته نشود، با خطرات متعددی مواجه خواهد بود.

این در حالی است که ایلان ماسک روز دوشنبه ۲۵ اپریل، با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش ۴۴ میلیارد دالر به توافق رسیده بود.

توییتر به ارزش 44 میلیارد دالر به ایلان ماسک فروخته شد

ایلان ماسک پیش‌تر در نشست آینده صنعت موتر شرکت کرده بود گفته که ممنوعیت حضور ترامپ در توییتر نهایت حماقت است، توییتر باید از شر ربات‌ها و کلاه‌برداران رها شود. ماسک هم‌چنان گفته که به زودی ممنوعیت حضور ترامپ را لغو خواهد کرد.

ایلان ماسک: ترامپ به زودی به توییتر باز می‌گردد

شرکت توییتر در ابتدای ماه می و در جریان ارائه عمل‌کرد سه ماه خود مدعی شده بود که به طور میانگین روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر فعال و با قابلیت قرار گرفته در معرض تبلیغات را دارد.

شرکت توییتر همچنین تخمین زده بودکه کم‌تر از ۵ درصد از این میزان کاربر را حساب‌های هرزنامه (اسپم) یا جعلی تشکیل می‌دهند.

ایلان ماسک پیش از این مدعی شده که علاوه بر حذف بات‌های هرزنامه و از بین بردن حساب‌های جعلی، تلاش خواهد کرد که این پلت‌فرم محبوب در میان شبکه‌های اجتماعی را به سنگر آزادی بیان تبدیل کند.

ارزش سهام توییتر در بازار بورس از زمان پیشنهاد رسمی رئیس تسلا و اسپیس ایکس برای خرید این شرکت میلیاردها دالر کاهش یافته است.

این سهم روز جمعه با مبلغ کمی بیش از ۳۶ دالر معامله شد که بسیار کم‌تر از قیمت خرید ۵۴.۲۰ دالری پیشنهاد شده از سوی ایلان ماسک برای هر سهم است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x