صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایلان ماسک: ترامپ به زودی به توییتر باز می‌گردد

ایلان ماسک، مالک شرکت موترسازی تسلا در تازه‌ترین سخنان خود گفته که ممنوعیت حضور ترامپ در توییتر نهایت حماقت است، توییتر باید از شر ربات‌ها و کلاه‌برداران رها شود. ماسک هم‌چنان گفته که به زودی ممنوعیت حضور ترامپ را لغو خواهد کرد.

ایلان ماسک، مالک شرکت موترسازی تسلا در تازه‌ترین سخنان خود گفته که ممنوعیت حضور ترامپ در توییتر نهایت حماقت است، توییتر باید از شر ربات‌ها و کلاه‌برداران رها شود. ماسک هم‌چنان گفته که به زودی ممنوعیت حضور ترامپ را لغو خواهد کرد.

پیک‌آفتاب: ایلان ماسک که به صورت مجازی در نشست آینده صنعت موتر شرکت کرده بود گفت که ممنوع کردن ترامپ از حضور در توییتر از نظر اخلاقی بد و “نهایت حماقت” است.

ماسک گفته که ممنوعیت دایمی حساب‌های توییتر باید نادر باشد و برای حساب‌هایی که کلاه‌برداری می‌کنند یا ربات هستند، اعمال شود.

ایلان ماسک در ادامه سخنان خود گفته: “فکر می‌کنم این یک اشتباه بود، زیرا بخش بزرگی از کشور امریکا را با توییتر بیگانه کرد و در نهایت منجر به حذف صدای دونالد ترامپ شد. فکر می‌کنم من ممنوعیت دایمی را لغو خواهم کرد.”

ماسک در ادامه تاکید کرده که هنوز مالک توییتر نیست، بنابراین این موضوع هنوز قطعی نشده است. ماه گذشته اعلام شد که توییتر موافق فروش این شرکت به ایلان ماسک با رقم 44 میلیارد دالر است.

توییتر به ارزش 44 میلیارد دالر به ایلان ماسک فروخته شد

رئیس جمهور پیشین امریکا پیش از این گفته بود که حتی در صورت بازگرداندن حساب کاربری‌اش، قصد ندارد بار دیگر به توییتر بپیوندد. ترامپ ماه گذشته به فاکس نیوز گفته بود که در عوض روی پلت‌فرم خودش یعنی «تروث سوشال» تمرکز خواهد کرد. وی گفته بود: “من به توییتر بر نمی‌گردم. من در تروث می‌مانم. امیدوارم ایلان توییتر را بخرد زیرا در آن پیش‌رفت‌هایی ایجاد می‌کند. او مرد خوبی است اما من در تروث می‌مانم.” دونالد ترامپ در توییتر بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده داشت.

ایلان ماسک در بخشی دیگر از سخنان خود در این نشست مجازی گفت که توییتر در حال حاضر گرایش به چپ دارد، به این دلیل که در سانفرانسیسکو واقع شده است. وی گفت که این سوگیری مانع از ایجاد اعتماد در بقیه ایالت‌های امریکا و جهان می‌شود.

ماسک تاکید کرد که توییتر باید از شر ربات‌ها و کلاه‌برداران رها شود تا جایی برای تبادل نظر باشد.

به تازگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا در یک دعوای حقوقی بر سر بازگشت به توییتر، شکست خورد. یک قاضی فدرال در ایالت کالیفورنیا، دادخواهی ترامپ در این مورد را رد کرده اما به ترامپ و وکیل‌هایش امکان اصلاح دادخواهی را داد تا دوباره آن‌را به دادگاه ارایه کنند.

تقلای ترامپ برای بازگشت به توییتر؛ دادگاهی در امریکا شکایت ترامپ را رد کرد

قابل یادآوری است که توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب در جنوری ۲۰۲۱، اندکی پیش از پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ، حساب‌های کاربری او را مسدود کردند. دلیل اصلی این مسئله حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره امریکا در ششم جنوری ۲۰۲۱ بود. ترامپ در آن زمان مدعی شده بود که برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا شده و با ادعای تقلب در انتخابات، فضای سیاسی امریکا را ملتهب کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x