صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 40 میلیارد دالری امریکا به اوکراین

مجلس نمایندگان امریکا بسته جدید حمایت مالی از اوکراین به ارزش 40 میلیارد دالر را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان امریکا بسته جدید حمایت مالی از اوکراین به ارزش 40 میلیارد دالر را تصویب کرد.

پیک‌آفتاب: آسوشیتدپرس روز گذشته 21 ثور، گزارش داد که کانگرس امریکا با 368 رأی موافق در برابر 57 رأی مخالف، به ارزش 40 میلیارد دالر کمک‌های اقتصادی و نظامی این کشور به اوکراین را تصویب کرده است.

آسوشیتدپرس افزود: “این لایحه با اکثریت دموکرات‌ها و با حمایت  سه چهارم جمهوری‌خواهان تصویب شد؛ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن به طور فزاینده‌ای درمورد اهداف و تمایل کمک به اوکراین به تسلیحات پیش‌رفته مطمئن‌تر شده است. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز اخیراً گفته است که امریکا خواهان روسیه‌ای  تضعیف شده می‌باشد تا قادر نباشد به سرعت توانایی برای حمله به سایر کشورها را داشته باشد.”

این بسته کمک‌های مالی تصویب شده در مجلس نمایندگان امریکا، شامل کمک شش میلیارد دالری تسلیحات و آموزش نظامی به اوکراین، ۸.۷ میلیارد دالر برای بازسازی انبارهای تسلیحات امریکایی ارسال شده به اوکراین و ۳.۹ میلیارد دالر برای نیروهای امریکایی مستقر در منطقه است. هم‌چنین شامل ۸.۸ میلیارد دالر حمایت اقتصادی از اوکراین، چهار میلیارد دالر کمک مالی خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین و متحدان و ۹۰۰ میلیون دالر در زمینه مسکن، تحصیل و سایر کمک‌ها به پناهجویان اوکراینی در امریکا است.

پیش‌تر دولت جو بایدن یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دالری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کانگرس این کشور درخواست کرده بود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز ۱۰ ثور سال جاری ابراز امیدواری کرده بود  که هرچه سریع‌تر کمک مالی ۳۳ میلیارد دالری به اوکراین به تصویب نمایندگان این مجلس برسد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x