صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: امریکا به جای زورگویی از مجراهای دیپلماتیک مسائل را مطرح کند

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در پیام ویدیویی که به تازگی منتشر کرده است، می‌گوید که آمریکا به جای زورگویی کوشش کند از راه دیپلماتیک به مسائل و مشکلات رسیدگی شود.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در پیام ویدیویی که به تازگی منتشر کرده است، می‌گوید که امریکا به جای زورگویی کوشش کند از راه دیپلماتیک به مسائل و مشکلات رسیدگی شود.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، روز گذشته 20 ثور، در پیام ویدیوئی به ابراز نگرانی وزارت خارجه امریکا به طرح تفصیلی و تطبیقی حجاب طالبان، گفته است که حجاب مسئله داخلی، عقیدوی و مذهبی افغانستان است.

معاون سخنگوی طالبان می‌گوید: “حجاب مسئله داخلی، عقیدوی و مذهبی مردم افغانستان است، حجاب در جامعه افغانی همیشه مرعی‌الاجرا بوده و تهدیدی برای زنان نیست.”

وی می‌افزاید که ایالات متحده امریکا کوشش کند تا در برابر مسائل واقعی بشری به خصوص تهدیدها و مسدودیت‌هایی که جامعه افغانستان را به معضله اقتصادی روبه‌رو ساخته است مسئولیت خود را ادا نماید.

سمنگانی در ادامه گفته است: “ایالات متحده امریکا به جای زورگویی از راه‌های دیپلماتیک کوشش کند تا به سایر مشکلات و مسائل رسیدگی شود.”

این در حالی است که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه ۱۹ ثور، در واکنش به اعلام طرح حجاب طالبان گفته بود: “ما مستقیماً این موضوع را با طالبان مطرح کرده‌ایم که برخی از ابزار‎هایی را در دست داریم که اگر احساس کنیم اقدامات سخت‌گیرانه اخیر آن‌ها در مورد زنان معکوس یا لغو نشوند، آماده هستیم از آن‎ها استفاده کنیم.”

هشدار آمریکا به طالبان: اگر اقدامات سختگیرانه بر زنان لغو نگردد، فشار بیشتری وارد می‌کنیم

طالبان روز شنبه 17 ثور، طی نشستی در کابل جزئیات طرح تفصیلی و تطبیقی‌شان در مورد حجاب زنان را اعلام کردند که بر بنیاد آن، در صورتی‌که زنان حجاب‌شان را رعایت نکنند، ولی آنان مجازات خواهد شد.

جزئیات کامل طرح حجاب زنان که ملا هیبت الله آخندزاده آن را تصویب کرده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x