صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تقلای ترامپ برای بازگشت به توییتر؛ دادگاهی در امریکا شکایت ترامپ را رد کرد

شکایت دونالد ترامپ علیه مسدود شدن حساب توییترش از سوی دادگاهی در امریکا رد شد. پس از تسلط ایلان ماسک بر توییتر، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد بازگشت رئیس جمهور پیشن امریکا به این شبکه اجتماعی آغاز شده است.

شکایت دونالد ترامپ علیه مسدود شدن حساب توییترش از سوی دادگاهی در امریکا رد شد. پس از تسلط ایلان ماسک بر توییتر، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد بازگشت رئیس جمهور پیشن امریکا به این شبکه اجتماعی آغاز شده است.

پیک‌آفتاب: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا در یک دعوای حقوقی بر سر بازگشته به توییتر، شکست خورد. یک قاضی فدرال در ایالت کالیفورنیا، دادخواهی ترامپ در این مورد را رد کرده اما به ترامپ و وکیل‌هایش امکان اصلاح دادخواهی را داد تا دوباره آن‌را به دادگاه ارایه کنند.

بر اساس حکم دادگاه، دلایل ترامپ در مورد این‌که توییتر با نقض آزادی بیان «ترامپ را سانسور کرده»، ضعیف بوده است، به دلیلی که متمم اول قانون اساسی امریکا که در دادخواهی شاکی به آن اشاره شده، تنها مربوط به ادارات دولتی است و به شرکت‌های خصوصی مانند توییتر ارتباطی ندارد.

متمم اول قانون اساسی امریکا، حکومت را از وضع قوانین برای تثبیت یک دین به عنوان دین رسمی، ممنوع کردن اعتقاد آزاد به دین یا محدود کردن آزادی بیان، حق تجمع صلح‌آمیز یا حق شکایت به منظور جبران خسارت‌ها از سوی دولت باز می‌دارد.

توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب در جنوری ۲۰۲۱، اندکی پیش از پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ، حساب‌های کاربری او را مسدود کردند. دلیل اصلی این مسئله حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره امریکا در ششم جنوری ۲۰۲۱ بود.

دونالد ترامپ در آن زمان مدعی شده بود که برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا شده و با ادعای تقلب در انتخابات، فضای سیاسی امریکا را ملتهب کرد.

توییتر یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای دونالد ترامپ محسوب می‌شد، ترامپ بیش از 80 میلیون دنبال کننده در توییتر داشت. ترامپ مدت زیادی است که به مسدود شدن حساب کاربری خود در توییتر اعتراض می‌کند و در این مورد در حال مبارزه است.

پس از تسلط ایلان ماسک، مدیر عامل میلیاردر تسلا بر توییتر، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی آغاز شده است، اما ترامپ گفته بود که حتی اگر بتواند هم نمی‌خواهد به توییتر باز گردد. با این وجود حضور در توییتر، می‌تواند در نامزدی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 امریکا تاثیرگذار باشد.

ایلان ماسک روز دوشنبه ۲۵ اپریل، با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش ۴۴ میلیارد دالر به توافق رسید که این باعث شد تا کنترل این شبکه اجتماعی در دست ثروت‌مندترین فرد جهان قرار گیرد.

توییتر به ارزش 44 میلیارد دالر به ایلان ماسک فروخته شد

دونالد ترامپ در ماه جولای علیه توییتر، فیسبوک و شرکت مادر گوگل و یوتیوب (الفابت) شکایت کرده بود. وی مدعی شد که این شرکت‌ها مانع اظهار نظر و تبلیغ اعضا و هواداران حزب جمهوری‌خواه در امریکا شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x