صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رکورد جدید فروش لباس‌های ورزشی؛ پیراهن مارادونا در بازی «دست خدا» به ارزش بیش از 9 میلیون دالر فروخته شد

حراج ساتبیز اعلام کرد، پیراهنی که دیگو مارادونا در بازی معروف آرجانتاین مقابل تیم انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن داشت، در یک مزایده به قیمت ۹.۳ میلیون دالر فروخته شد. مارادونا در آن بازی، با دست گل معروف خود را وارد دروازه انگلستان کرد.

حراج ساتبیز اعلام کرد، پیراهنی که دیگو مارادونا در بازی معروف آرجانتاین مقابل تیم انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن داشت، در یک مزایده به قیمت ۹.۳ میلیون دالر فروخته شد. مارادونا در آن بازی، با دست گل معروف خود را وارد دروازه انگلستان کرد.

پیک‌آفتاب: این قیمت توانست رکورد جدیدی در حراج وسایل ورزشی ثبت کند. رکورد قبلی فروش لباس‌های ورزشی، متعلق به لباس بیب روث، اسطوره بیسبال امریکا در اواخر دهه ۱۹۲۰ بود. لباس این ورزشکار در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۵.۶ میلیون دالر فروخته شد.

برنامه فروش پیراهن آبی‌ رنگ شماره ۱۰ از تاریخ ۲۰ اپریل به صورت اینترنتی آغاز شد و تا روز گذشته چهارشنبه 4 می، تنها یک پیشنهاد به قیمت پنج میلیون دالر داشت. اما این حراج در دقایق پایانی مهلت، با چندین پیشنهاد روبرو شد تا اینکه در نهایت فردی که هویت آن فاش نشده است، پیراهن اسطوره فوتبال جهان را با احتساب هزینه‌ها به مبلغ ۹.۲۸ میلیون دالر خرید.

مارادونا در سال ۱۹۸۶ پیراهن خود را در پایان بازی با استیو هاج، هافبک انگلیسی عوض کرد. دو بازیکن این ماجرا را در یکی از کتاب‌های مربوط به خود بازگو کردند. استیو هاج، ۳۵ سال این پیراهن را در اختیار داشت و مدتی آن را در موزیم منچستر قرار داد. هاج در نهایت تصمیم گرفت آن را به مزایده بگذارد، گرچه در زمان مرگ مارادونا گفته بود که این پیراهن دارای «ارزش احساسی فوق‌العاده و باورنکردنی» است و به فروش گذاشته نمی‌شود.

آرجانتاین در بازی یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک در مقابل انگلستان، دو گل به ثمر رساند. هر دو گل را مارادونا در این بازی وارد دروازه پیتر شیلتون کرد.

گل نخست آرجانتاین که در جریان آن مارادونا با دست چپ توپ را به درون دروازه انگلستان فرستاد و خود پس از مسابقه به آن لقب «دست خدا» داد، از جنجالی‌ترین گل‌های تاریخ جام جهانی است. نکته جالب در این میان این است که توپی را که مارادونا از روی دستان پیتر شیلتون با دست به درون دروازه انگلستان فرستاد، استیو هاج به سمت دروازه‌بان خودی ارسال کرده بود.

این بازیکن اسطوره‌ای بار دوم با دریبل کردن چهار مدافع انگلستان، یک گل انفرادی را که به گل قرن معروف شد به ثمر رساند.

دیگو مارادونا در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰، دو هفته پس از یک عمل جراحی مغز در اثر حمله قلبی درگذشت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x