صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تلفات و خسارات گسترده سیلاب‌های اخیر در ولسوالی‎ دره صوف بالای ولایت سمنگان

در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‎های گسترده در ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان تاکنون ده تن کشته شده، 50 منزل مسکونی تخریب و هزاران جریب زمین زراعتی تخریب گردیده است.

در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‎های گسترده در ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان تاکنون پنج تن کشته شده، 50 منزل مسکونی تخریب و هزاران جریب زمین زراعتی تخریب گردیده است.

پیک‌آفتاب: منابع محلی از سرازیر شدن سیلاب‎های شدید در ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان خبر می‎دهند.

رضاداد رهنورد فعال اجتماعی و یکی از باشندگان ولسوالی دره صوف بالا به پیک‌آفتاب می‎گوید: «سیلاب‎ها در ولسوالی‎های دره صوف بالا و پائین خسارات هنگفت مالی و تلفات جانی زیادی به بار آورده است.»

رهنورد می‎افزاید: «از منطقه دهن تور به پائین در ولسوالی دره صوف بالا تخریب سیلاب‎ها بسیار زیاد است، حدود 50 خانه را کاملاً برده و مردم بی‎خانمان شده اند.»

وی در ادامه تصریح می‎کند: «حدود 100 رأس مواشی شامل گاو و گوسفند را از ولسوالی دره صوف بالا سیلاب‎ها برده اند.»

این باشنده دره صوف می‎گوید که یگانه محصول زراعتی باشندگان دره صوف بالا کشت‎زارهای هنگ و انغوزه بود که کاملاً تخریب شده اند.

در همین حال، جان محمد آزاد، باشنده قریه «تاقچی خانه» این ولسوالی که در نتیجه سیلاب‎ها شدیداً متضرر شده می‎گوید: «باشندگان ولسوالی دره صوف بالا در نتیجه سیلاب‎ها آسیب زیاد دیده اند. من خودم به ارزش 5 میلیون افغانی انغوزه خود را از دست داده ام.»

در همین حال، ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان نیز با انتشار خبرنامه‎ای از وقوع سیلاب‎های شدید در بخش‎های مختلف این ولایت خبر داده است.

در خبرنامه آمده است: «در پی سرازیر شدن سیلاب‎های مدهش در مرکز ایبک و ولسوالی‎های دره صوف بالا و پایین، خرم و سارباغ و روی دو آب ولایت سمنگان صدها جریب زمین زراعتی از جمله باغات، ساحات هنگزار، منازل مسکونی، ده‎ها کانال آب، زمین‎های زراعتی و آسیاب‎ها تخریب شده است.»

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان می‎افزاید که در تلاش است تا ارقام دقیق تلفات و خسارات بجا مانده از این سیلاب‎ها را جمع آوری کرده و اعلام نماید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x