صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بازداشت چهار تن از مسوولان رسانه‌ها و خبرنگاران در خوست

اداره امر به معروف امارت اسلامی چهار نفر به شمول سه تن از مسوولان رسانه‌های ولایت خوست را بازداشت کردند.

پیک‌آفتاب: مرکز خبرنگاران افغانستان امروز سه‌شنبه، 19 ثور، در خبرنامه‌ای گفت که اداره امر به معروف امارت اسلامی سه تن از مسوولان رسانه‌های محلی و یک خبرنگار را در ولایت خوست در شرق افغانستان بازداشت کردند.

این مرکز از افراد بازداشت شده به نام‌های سخی سرور خیل، مسوول رادیو و تلویزیون غرغشت؛ محمدالدین شاه‌خیالی، مدیر مسوول رادیو ولس‌غژ؛ پامیر اندیش مهیدی، مدیر مسوول رادیو چنار و عبدالرحمان آشنا، گزارش‌گر رادیو نن نام برده است.

این نهاد گفته که هنوز علت بازداشت این چهار تن معلوم نیست و از ا.ا.ا خواهان رهایی این افراد شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است: “اداره امر به معروف مسؤلان این رسانه‌ها را متهم کرده است که اصول رسانه‌ای تعیین شده «امارت اسلامی» را در برنامه‌های رسانه‌ای خود رعایت نکرده‌اند.”

برخی منابع دیگر می‌گویند که امر به معروف امارت اسلامی به رسانه‌های این ولایت دستور داده بود که موسیقی نشر نکنند، این منابع می‌گویند که احتمال می‌رود علت بازداشت این افراد نیز نشر موسیقی در این رسانه‌ها بوده باشد.

هنوز امارت اسلامی در مورد علت بازداشت این افراد چیزی نگفته است.

بر اساس آمار مرکز خبرنگاران افغانستان، در سال 1401 237 مورد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران از جمله 94 مورد بازداشت از سوی امارت اسلامی ثبت گردیده است.

قابل ذکر است که هم‌اکنون نیز شماری از خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها در زندان‌های امارت اسلامی به سر می‌برند اما هنوز حکومت سرپرست جزئیاتی در مورد بازداشت این افراد ارایه نکرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x