صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

با وجود چالش‌ها اما نهادهای امداد رسان در تلاش کمک‌رسانی به میلیون‌ها تن در افغانستان هستند

نهادهای کمک کننده در افغانستان تعهد کردند که با وجود چالش‌ها از سوی ا.ا.ا، با ‌آن‌هم در تلاش کمک‌رسانی به میلیون‌ها افغانستانی هستند.

پیک‌آفتاب: دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه ملل متحد، (اوچا) می‌گوید که ادارات امداد رسان در تلاش اند تا با وجود محیط عملیاتی چالش برانگیز در افغانستان، کمک‌های نجات دهنده به میلیون‌ها افغانستانی را برسانند.

این دفتر یکشنبه 17 ثور، در توییتی گفته است که سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی نقش مهمی در این تلاش‌ها بازی کرده اند.

اوچا اطمینان می‌دهد که این نهادها به کار شان در افغانستان ادامه می‌دهند.

اوچا پیش از این در توییتی دیگر وضعیت افغانستان را وخیم خوانده و گفته بود که این کشور در حال حاضر با بزرگترین بحران بشری در جهان مواجه است.

به گفته اوچا، حدود ۲۸ میلیون نفر، برای ادامه حیات در سال ۲۰۲۳ به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این در حالی است که ماه پیش ا.ا.ا کار زنان در ادارات سازمان ملل متحد را منع کرد.

پس از این تصمیم امارت اسلامی، به شمول سازمان ملل، شمار دیگر از نهادها و سازمان‌های کمک کننده در افغانستان اعلام کردند که بدون حضور زنان در افغانستان نمی‌توانند به فعالیت‌های امدادرسانی ادامه دهند.

این سازمان‌ها از رهبری امارت اسلامی خواهان تجدید نظر در مورد تصمیم شان شدند اما امارت اسلامی تا کنون در پاسخ به این خواست نهادها و سازمان‌های کمک کننده در افغانستان چیزی نگفته است.

در عین حال دو روز پیش سازمان ملل متحد در افغانستان نیز اعلام کرد که با وجود این چالش‌ها، به فعالیتش در افغانستان ادامه می‌دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x