صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین به‌دلیل پرتاب ماهواره هواشناسی، در حریم هوایی تایوان منطقه پرواز ممنوع اعلان نمود

چین که روز یک‏شنبه یک ماهواره هواشناسی را به فضا پرتاب نمود، بر حریم هوایی تایوان، منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد و سبب شد تا پروازهای این مسیر برای یک ساعت انجام نشود.

پیک‌‎آفتاب: رویترز امروز یک‎شنبه 16 اپریل در گزارشی نگاشت: در حالی که پروازهای غیرنظامی مسیرهای خود را برای جلوگیری از حادثه در منطقه پرواز ممنوع تغییر داده اند، چین ماهواره هواشناسی خویش را بامداد امروز یک‏شنبه به فضا فرستاد.

وزارت حمل و ترانسپورت تایوان گفت که بیجینگ در آغاز به تایوان اطلاع داده بود، که منطقه پرواز ممنوع از یک‎شنبه آغاز الی سه شنبه ادامه خواهد داشت اما پس از اعتراض این وزارت نسبت به تصمیم چین مدت ممنوعیت مذکور به 27 دقیقه در بامداد صبح یک‏شنبه کاهش یافت.

منطقه پرواز ممنوع بر حریم فضایی شمال غربی تایوان در حالی وضع می‏‌شود که چین بازی‏‌های جدیدی را در اطراف این جزیره که آن‌را جز جدایی‌ناپذیر قلمرو سرزمین خود می‏‌داند، برپا نموده است.

شرکت علوم و فناوری هوافضایی چین، شریک اصلی بیجینگ برای برنامه فضایی این کشور، گفت ماهواره هواشناسی فیجییان سی‎جی (Fengyun 3G) ساعت 7:36 “به وقت گرینویچ” بامداد امروز موفقانه از منطقه شمال غربی گانسو این کشور پرتاب گردید.

شرکت مذکور افزوده است که ماهواره موفقانه پرتاب گردید و سپس وارد مدار تعیین شده خود قرار گرفت.

شرکت علوم و فناوری هوافضایی چین گفته است که ماهواره (Fengyun 3G) در مدار پایین زمین، برای ردیابی بارندگی طراحی شده است.

وزارت دفاع تایوان گفته است که برخی از زباله‏های پرتاب موشک به منطقه هشدار داده شده، در سواحل شمالی این جزیره سقوط کرده، اما بر امنیت سرزمینی تایوان تاثیری نداشته است.

پس از پرتاب این ماهواره، از ساعت ده صبح امروز به وقت محلی پروازها از این مسیر دوباره از سر گرفته شده است.

این منطقه در قسمتی از فراز دریایی چین شرقی، کمی در شمال شرقی تایوان موقعیت دارد که بطور معمول شاهد سنگین‏ترین ترافیک پروازهای غیر نظامی جهان به حساب می‌آید.
هم‏چنان، چین آنچه را که هیاهوی در مورد فعالیت‏های فضایی چین و تلاش برای تشدید تقابل در سراسر تنگه تایوان خوانده، محکوم نموده است.

این درحالی است که اداره هوانوردی غیرنظامی تایوان اعلام نمود که طی زمان اعلان منطقه پرواز ممنوع، یک ساعت طول کشید و 33 پرواز مجبور به تغییر مسیر پرواز خود گردید که مدت زمانی 5 الی 10 دقیقه زمان در طول پرواز اضافی گردید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x