صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شورشیان 9 سرباز اندونزیایی را پس از رد پیشنهاد گفت‌وگو از سوی دولت کشتند

ارتش آزادی‌بخش ملی پاپوآ غربی پس از آن‎که جاکارتا به درخواست مذاکره پاسخ نداد، به تعداد 9 پرسنل نظامی اندونزیا را به قتل رسانده اند.

پیک‌آفتاب: رویترز به نقل از سببی سامبوم سخنگوی شورشیان امروز یک‏شنبه 16 اپریل نوشت: “شورشیان جدایی طلب در منطقه پاپوآ (Papua) اندونزیا، 9 پرسنل ارتش را پس از آنکه جاکارتا به درخواست مذاکره پاسخ نداد، کشتند.

هرمان تاریمان، سخن‌گوی ارتش مستقر در منطقه پاپوآ، حمله روز شنبه را تایید کرد اما درباره تعداد دقیق سربازان کشته شده بدلیل بدی آب و هوا و قطع بودن ارتباطات چیزی ارایه ننموده است.

ارتش آزادی‎بخش ملی پاپوآ غربی یک پیلوت نیوزیلندی را در ماه فبروری سال جاری ربوده و پیشنهاد استقلال و به رسمیت شناخته شدن، این منطقه را از سوی اندونزیا و سایر ممالک شده بودند. اما در ماه جاری آنان به رویترز گفته اند که آماده کنار گذاشتن درخواست استقلال و آغاز گفتگو با جاکارتا هستند.

سببی سامبوم، در پیامی ضبط شده روز یک‎شنبه گفت: “ما از دولت‎های اندونزیا ونیوزلند خواستیم که گروگان‏ها را از طریق مذاکرات صلح‏آمیز آزاد کنند. اما ارتش و پولیس اندونزیا در 23 مارچ به غیرنظامیان حمله کردند. به همین دلیل نیروهای ارتش آزادی‏بخش هشدار داده بود که انتقام خواهند گرفت و این کار از قبل آغاز شده و درگیری هنوز ادامه دارد.”

هرمان تاریمان، ادعای حمله ماه مارچ به غیر نظامیان را رد کرد و افزود که نیروهای امنیتی از غیرنظامیانی که توسط شورشیان تهدید می‎شدند، محافظت می‏کنند.

هرمان ضمن درخواست دعا برای پرسنل ارتش که در جستجوی پیلوت اسیر شده (Susi Air) فیلیپ مهرتنز هستند، گفت: “تلاش‏ها برای ارائه کمک و تخلیه آنان‏یکه تحت تهدید هستند، هم‎چنان ادامه دارد.”

تحلیلگران می گویند که نبرد سطح پایین برای استقلال از اندونزی برای ده‎ها در منطقه دور افتاده و غنی از منابع پاپوآ ادامه داشت و درگیری بین شورشیان مسلح و نیروهای امنیتی در سال‏های اخیر بطور قابل توجهی تشدید شده است.

تنش از زمان رای گیری بحث برانگیز سال 1969 که تحت نظارت سازمان ملل برگزار شده بود،‌ فروکش کرد و باعث شد که قلمرو هالندی سابق که فعلا تحت کنترول اندونزیا است، را اندونزیا خریداری نماید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x