صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زاخارووا، با متهم نمودن آمریکا گفته که “معاهده منع جامع آزمایش‌های اتمی تاکنون اجرایی نشده است”

ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی روسیه گفته است که معاهده منع جامع آزمایش‎های اتمی (CTBT) اجرایی نشده است، زیرا هشت کشوری که تصویب آنها ضروری بود، هنوز به این معاهده ملحق نشده اند.

پیک‌آفتاب: وزارت امور خارجه روسیه با نشر توییتی امروز چهارشنبه 12 اپریل، در رابطه به معاهده منع جامع آزمایشات اتمی (CTBT) نگاشته است که هشت کشوری اصلی این معاهده را تصویب نکرده و هنوز به آن ملحق نشده است.

این وزارت افزوده است که آمریکا مسوول عدم اجرای شدن معاهده مذکور می‎باشد، زیرا بسیاری از حکومت‎ها براساس موقعیت خویش هدایت می‎شوند که متاثر از نحوه تصمیم گیری آمریکا بوده است.

علاوه بر آن ماریا زاخارووا، با نشر پیامی در کانال تلگرام خویش در ارتباط با بیانیه مشترک بریتانیا و فرانسه به مناسبت 25 مین سالگرد تصویب (CTBT) گفته است که “علاوه بر تزهای استاندارد در مورد “کارنامه بی عیب و نقض” لندن و پاریس در رابطه به (CTBT)، در این بیانیه ادعاهای بی اساسی علیه کشورمان مطرح شده است.”

سخنگویی وزارت امور خارجه افزود که “روسیه با تصویب این معاهده در سال 2000، مفاد آن را بشدت رعایت می‌کند.”

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که “مشخص است که لندن و پاریس در بیانیه خود یا فراموش کرده اند یا می‎ترسیدند که به سابقه دور از ایده‏آل واشنگتن در زمینه ممنوعیت آزمایش‏های اتمی اشاره کنند.”

علاوه بر امتناع از تصویب (CTBT)، باید به تصمیم اتخاذ شده در آمریکا برای افزایش آمادگی سایت آزمایش اتمی در نوادا اشاره کرد. بریتانیا و فرانسه ترجیح می‏دهند تا از رفتار واشنگتن چشم پوشی نمایند.

این در حالی است که اجرایی شدن معاهده منع جامعه آزمایش‎های اتمی یا (CTBT) پس از چندین دهه هنوز براساس ادعاهای مطرح شده اجرایی نگردیده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x