صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین امروز آغاز شد

آمریکا و فیلیپین یک روز پس از ختم مانور نظامی چین در تنگه تایوان، بزرگترین مانور نظامی شان را آغاز کردند. همزمان وزارت دفاع تایوان اعلام نموده است که چین با وجود پایان رسمی رزمایش دریایی سه روزه اش، هنوز سه کشتی نظامی خود را در آب های اطراف این جزیزه نگه داشته است.

پیک‌آفتاب: آسوشتید پرس امروز سه‎شنبه 11 اپریل، گزارش داده است که نیروهای آمریکایی و فیلیپینی بزرگترین تمرین‏های رزمی خویش را در طول دهه‌های اخیر امروز آغاز نمودند. این تمرینات در نزدیک آب‌های مورد مناقشه دریایی چین جنوبی و تنگه تایوان، جایی که واشنگتن بارها به بیجینگ درباره اقدامات تهاجمی فزاینده این کشور هشدار داده است، برگزار شده است.

مانورهای سالانه متحدان دیرینه معاهده بنام بالیکاتان-تاگالوگ به معنای “شانه به شانه” تا 28 اپریل ادامه خواهد داشت. در این مانور بیش از 17600 پرسنل نظامی شرکت نموده است.

این آخرین مانور نظامی است که آمریکا در آسیا با فیلیپین انجام میدهد، زیرا دولت، تحت رهبری جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تلاش می‌نماید تا اتحادیه‌های را برای مقابله به‌تر با چین تقویت نماید، از جمله در رویارویی احتمالی این کشور با چین بر سر جزیره تایوان که چین مدعی حاکمیت بر این جزیره بعنوان بخشی از قلمرو خویش است.

این رزمایش نشان دهند تلاش فیلیپین تحت رهبری فردیناند مارکوس جونیور، رییس جمهور این کشور می‏باشد که برای دفاع از منافع ارضی خود در دریایی چین جنوبی، محل مورد مناقشه و ادعای چین مبنی بر تسلط کامل آن است که از طریق تقویت رزمایش‎های نظامی مشترک با آمریکا و اجازه دادن به نظامیان این کشور برای استقرار در این منطقه، پی‎گیری می‎گردد.

این در حالی است که آمریکا چند هفته پیش قرارداد جدیدی با فیلیپین امضا نمود که بر اساس آن، چهار پایگاه دریایی جدید در جزایر فیلیپین و نزدیک به آب‌های مورد مناقشه برپا خواهد نمود. ایجاد این پایگاه‌ها امکان نظارت بهتری بر فعالیت چین در منطقه دریای چین جنوبی و اطراف تایوان ایجاد می‌کند. سه پایگاه در جزیره لوزون در لبه شمالی فیلیپین قرار دارد که تنها جزیره بزرگ نزدیک به تایوان می‏باشد، که از کنترل چین خارج است.

آب‌راه‌های اطراف فیلیپین و دریای چین جنوبی یکی از مهم‌ترین آب‌راه‌های تجاری جهان است. مناقشه بر سر این جزایر و مناطق آبی در دریای جنوبی چین قدمتی به اندازه چند قرن دارد اما در چند سال اخیر با حضور بیشتر چین در این منطقه، تنش‌ها افزایش یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x