صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مکرون طی یک سفر رسمی به چین رفت

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه طی یک سفر رسمی وارد بیجینگ شد.

پیک‌آفتاب: تلویزون مرکزی دولتی چین در گزارشی امروز چهارشبنه 5 اپریل گفته است که امانوئیل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی به چین رفته است.

گفته شده این سفر مکرون از 5 الی 8 اپریل ادامه خواهد داشت.

این سومین سفر امانوئل مکرون به چین است او از بیجنیگ و شهر گوانگژو در ولایت جنوبی گوانگدونگ چین بازدید خواهد کرد.

مائو نینگ، سخن‌گوی وزارت امور خارجه چین، قبلا گفته بود که شی جین پینگ، رییس جمهور چین و امانوئل مکرون برای “تعمیق همکاری در زمینه های مختلف بین چین و فرانسه و هم‌چنین چین و اتحادیه اروپا و تبادل نظر در مورد موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای” گفتگو خواهند نمود.

هم‌زمان، کاخ الیزه گزارش داده است که مکرون از شش الی هفت ساعت با رییس جمهور چین گفت‌وگو خواهد نمود.

با این وجود، مکرون و شی جین پینگ آخرین باری در نوامبر 2022 در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اندونزی دیدار کرده بودند، در حالی که آخرین سفر رییس جمهور فرانسه به چین در سال 2019 انجام شده است.

پیش از این پاریس خاطر نشان ساخته بود که “زمان از سرگیری تماس‌ها با مقامات چینی فرا رسیده است.” و طرفین تمایل دارند تا انگیزه جدیدی به گفتگو در مورد مسائل جهانی بدهند.

وزارت خارجه چین گفته است که مکرون با لی چیانگ، نخست وزیر چین و ژائو لجی، رییس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین نیز بطور جداگانه‌ی دیدار خواهد داشت.

این در حالی است که ماکرون را در این سفر نمایندگان تعدادی از شرکت‌های بزرگ مانند نمایندگان از شرکت هواپیماسازی ایرباس، شرکت انرژی EDF و شرکت مهندسی آلستوم همراهی می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x