صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنگ در اوکراین جان 262 ورزشکار ملی را گرفته و 363 مکان ورزشی را ویران کرده است

وزیر ورزش اوکراین گفته است که جنگ روسیه علیه اوکراین، جان 262 تن ورزشکار اوکراینی را گرفته و 363 مکان ورزشی را در این کشور ویران کرده است.

پیک‌آفتاب: رویترز امروز یک‌شنبه دوم اپریل در گزارشی نوشته است که هوتسایت، وزیر ورزش اوکراین در دیدار با موریناری واتانابه، رییس فدراسیون بین المللی ژیمناستیک، گفت که هیچ ورزشکاری از روسیه نباید در المپیک یا سایر مسابقات ورزشی اجازه شرکت داشته باشد.

براساس متنی که در وب سایت مربوط به ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین منتشر شده، هاتسایت گفته است که “همه آن‌ها از این جنگ حمایت می‌کنند و در رویدادهای که برای حمایت از این جنگ برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.”

با این وجود کمیته بین المللی المپیک بازگشت تدریجی ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات بین المللی را بعنوان بی طرف توصیه کرده است و تاکنون در مورد حضور آن‌ها در المپیک 2024 پاریس تصمیمی نگرفته اند.

هم‌چنان اوکراین روز جمعه اعلام کرد که اگر ورزشکاران این کشور مجبور به رقابت با روس‌ها شوند، اجازه شرکت در مسابقات مقدماتی بازی‌های 2024 را نخواهند داشت، تصمیمی که کمیته بین‌المللی المپیک از آن انتقاده کرده است.

رویترز نوشته است که نمی‌تواند بطور مستقل تعداد ورزشکاران کشته شده و یا تاسیسات ویران شده در این کشور را تایید کند.

براساس گزارش‌ها در پی تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فبروری 2022 تعدادی از ورزشکاران سطح ملی اوکراین برای دفاع از کشور خود داوطلبانه اسلحه برداشته و به مقابله با نظامیان روسیه پرداختند.

در این میان در رابطه به کشته شدن ورزشکاران تنها در سال جاری می‌توان نامید چون دیمیترو شارپار، اسکیت باز که در نبرد در نزدیکی باخموت کشته شد، ولادیمیر آندروشچوک، قهرمان 22 ساله ده‌گانه و امیدهای المپیک آینده دیده می‌شود.

این در حالی است که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در بیانیه گفته بود که سران دموکراسی به میزبانی آمریکا برگزار شده در مورد آزادی مذهبی و سایر موارد مرتبط به آزادی سکوت کرده است.

سکوت اجلاس سران برای دموکراسی به میزبانی آمریکا در مورد سرکوب علیه کلیسای ارتدکس اوکراین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x