صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بازگشت نیروها و تاسیسات ناتو به افغانستان غیر قابل قبول است

نیکلایی پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در نشست سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو گفت "بازگشت نیروهای ناتو به افغانستان و کشورهای همسایه به هر شکلی ممکن غیر قابل قبول می‌باشد."

پیک‌آفتاب: رسانه‌های روسی امروز چهارشنبه 29 مارچ گزارش داده اند که نیکلایی پاتروشف در نشست شانگهای در دهلی نو گفته است که وضعیت افغانستان نه تنها دشوار، بلکه در حال شکل‌گیری یک بحران طولانی مدت است. “لازم است به وضعیت افغانستان که یک سال و نیم پس از قدرت گیری مجدد امارت اسلامی توجه شود و این وضعیت دشوار است و ماهیت یک بحران طولانی مدت را به خود می‌گیرد که باید برای جلوگیری این بحران توجه اساسی به این کشور شود.”

پاتروشف خاطر نشان ساخته است که باید به واقعیت پرداخته شود که چالش‌ها و تهدیدهای مهمی امنیتی برای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای از خاک این کشور نشات می‌گیرد.

او هشدار داد که این‌ها به‌ویژه تروریسم، قاچاق غیرقانونی سلاح، مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و به‌ویژه گسترش ایدئولوژی افراطی از افغانستان سرمنشا می‌گیرد.

او گفت: واشنگتن که مسئول وضعیت امروز افغانستان است باید هزینه‌های اصلی مالی و بازسازی اقتصاد افغانستان پس از جنگ را تقبل شود.

دبیر کل شورای امنیت روسیه افزود “بازگشت تاسیسات به هر شکل و به هر بهانه بازگرداندن زیرساخت‌های نظامی آمریکا و ناتو به منطقه از جمله کشورهای همسایه افغانستان را مطلقا غیرقابل قبول می‌دانیم.”

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در 14 اپریل 2021 تصمیم پایان عملیات در افغانستان را اعلام نموده و به طولانی ترین جنگ تاریخ این کشور پایان داد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x