صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اصلاحات اداری و خدمات ملکی: روند اداری در سه نهاد دولتی ساده سازی می‌شود

براساس توافق‌نامه ساده‌سازی روند اداری، که میان نهاد‌های اصلاحات اداری و خدمات ملکی، اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌یی و وزارت تحصیلات عالی به امضا رسیده ،آمده است که روند طی مراحل اسناد در این سیه نهاد ساده سازی می‌شود.

پیک‌آفتاب: اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی با نشر پیامی در صحفه فیسبوک خود امروز دوشنبه 29 حوت از امضای قرارداد روند ساده سازی میان سه اداره خبر داده است.

عبدالحنان عارف، رئیس اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت که، “براساس این توافق‌نامه بخش‌هایی از وزارت تحصیلات عالی و اداره تعلمیات تخنیکی و مسلکی به‌منظور مشکلات زمان‌گیر بودن روند‌های کاری در آن، مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.”

او همچنان تأکید نمود که، “تا کنون بیش از سی‌صد ساده سازی پروسه‌ها در وزارت‌ها و ادارات مختلف تطبیق شده است و در آینده های نزدیک این ارقام بیشتر خواهد شد”.
رییس این اداره گفته است که با امضای این توافقنامه در روند کاری این وزارت و اداره سهولت ایجاد و خدمات به مردم بطوری سریع و شفاف ارایه میشود.
بربنیاد اطلاعات وزارت تحصیلات عالی، سند‌هایی که کارشان پیش از این در یک و نیم ماه به پایان می‌رسید، اکنون در کم‌تر از ده روز انجام می‌شود.

ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، گفت: “وعده که ما در وقت‌های مختلف با مردم کرده‌ایم با استادان و دانش‌جویان کرده‌ایم که ما مشکلات شما را زود و به طریقه آسان حل می‌کنیم همین راه است که امروز ما با آن روبه‌رو استیم.”

از سویی هم، اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌یی از بهبود این روند اطمینان می‌دهد.

غلام حیدر شهامت، رییس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، گفت: “در ادارات ما می‌بینیم که یک برادر مسافر ما که از یک ولایت می‌آمد ده‌ها روز اینجا مسافر بود بخاطر این‌که پروسه بسیار طولانی بود دراز بود، اما او پروسه‌ها امروز کوتاه شده.”
این در حالی است که شهروندان افغانستان عموما از کندی روند پروسس اسناد در نهادهای دولتی این کشور شاکی بوده اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x