صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کوریای جنوبی از شلیک یک موشک بالستیک کوتاه-برد از سوی کوریای شمالی خبر داد

مقام‌های کوریای جنوبی و جاپان از آزمایش جدید موشک بالستیک کوتاه-برد در سواحل شرقی شبه جزیره کوریای توسط کوریای شمالی خبر داده است.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی امروز یک‌شنبه 19 مارچ، به نقل از مقام‌های جاپان و کوریای جنوبی گفته است که این موشک حوالی ساعت 11:05 صبح از سایت دانگ جانگ ری (Dongchang-ri) در ساحل غربی پرتاب شده است. براساس بیانیه ارتش کوریای جنوبی این موشک حدود 800 کیلومتر قبل از اصابت به هدف پرواز نموده و وزارت دفاع جاپان گفته است که این موشک تا ارتفاع 50 کیلو متری پرواز کرده است.

سئول پرتاب موشک های بالستیک اخیر توسط کوریای شمالی را نقض اشکار قواعد نافذه شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده و آنرا محکوم نمود.

پس از آزمایش موشک کوتاه برد بالستیک توسط کوریای شمالی، آمریکا یک بمب افکن استراتزیک B-1B را در رزمایش هوایی مشترک با کوریای جنوبی (سپری آزادی) مستقر نمود، که سئول و واشنگتن گفته اند که حضور این پرنده برای تقویت بازدارندگی گسترده آن در برگزاری مانور نظامی دو کشور می‌باشد.

آزمایش این موشک بالستیکی هم‌چنین انتقاد توکیو و واشنگتن را نیز برانگیخت.

توشیرو اینو، وزیر دفاع جاپان در یک کنفرانس خبری گفت: “رفتاری کوریای شمالی صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند و غیرقابل قبول است. جاپان از طریق سفارت کوریای شمالی در بیجینگ به شدت اعتراض خود را ابراز کرده است.”

فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا گفته است که پرتاب روز یک‌شنبه تهدید فوری برای آمریکا ایجاد نمی‌کند. پرسنل یا متحدان آن اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرتاب موشک‌های اخیر تاثیر بی ثبات کننده تسلیحات کشتار جمعی غیر قانونی و برنامه موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ را برجسته می‌کند.

هم‌چنان کوریای شمالی روز پنج‌شنبه یک موشک بالستیک قاره پیمای را به سمت دریای بین شبه جزیره کوریا و جاپان، ساعاتی قبل از پرواز رییس جمهور کوریای جنوبی به توکیو برای اشتراک در نشستی که راه‌های مقابله با کوریای شمالی را مورد بحث و بررسی قرار می‌داد، شلیک کرد.

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی گزارش دادند که پیونک یانک گفت پرتاب موشک‌های قاره پیما در روز پنج‌شنبه هشدار علیه مانورهای نظامی آمریکا و کوریای جنوبی بوده است.

این در حالی است که کیم یو جونگ، خواهر رهبر کوریای شمالی به آمریکا هشدار داده بود که اگر این کشور علیه آزمایش‌های تسلیحاتی استراتژیک کوریایی شمالی اقدام نظامی انجام دهد، پیونگ یانگ آن را اعلام جنگ تلقی می‌کند.

کیم یو جونگ: هرگونه اقدام علیه موشک‌های آزمایشی کوریای شمالی به‌عنوان اعلام جنگ تلقی می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x