صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیدواری سازمان ملل؛ توافق ایران و عربستان مسیر صلح یمن را هموار می‌کند

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با ابراز امیدواری گفته که توافق ایران و عربستان سعودی مسیر صلح در یمن را هموار می‌کند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری رویترز گزارش داده که هانس گروندبرگ، نماینده ویژه‌ی سازمان ملل در امور یمن در اظهاراتی نسبت به توافق بین ایران و عربستان بر صلح یمن خوش‌بینی کرده و از طرفین جنگ خواسته تا از فرصت پیش آمده برای بدست آوردن صلح در یمن استفاده نمایند.

نماینده‌ی ویژه سازمان ملل در امور یمن هم‌چنان خطاب به شورای امنیت این سازمان گفته است:« تلاش‌های دیپلماتیک مستمر در سطوح مختلف برای پایان دادن به درگیری در یمن ادامه دارد. ما در حال حاضر شاهد شتاب دیپلماتیک منطقه‌ای و همچنین تغییر در دامنه و عمق گفت‌وگو هستیم.»

او پس از بازدید از تهران در گزارشی به شورای امنیت گفته، از فرصتی که حالا بدست آمده باید استفاده درست صورت گیرد و گام‌های قاطع برداشته شود تا امیدی به آینده‌ی صلح‌آمیز بوجود بیاید.

گروندبرگ گفته است: «آتش‌بس تنها می‌تواند گام اول باشد. ما باید فوراً بر اساس چارچوبی که از طریق آتش‌بس گذاشته شده فعالیت کنیم، و برای یک آتش‌بس سراسری و یک راه حل سیاسی فراگیر برای پایان دادن به درگیری در یمن تلاش کنیم.»

از سوی دیگر؛ محمد عبدالله الجدعان، وزیر دارایی عربستان سعودی دیروز چهار شنبه در نشست مجمع بین‌المللی صنعت مالی گفته که روند سرمایه‌گذاری کشورش در ایران به خصوص پس از دست‌یابی به توافق اخیر بین این دو کشور، احتمال دارد که بسیار سریع انجام شود.

وزیر دارایی عربستان از ایران به عنوان همسایه نام برده و گفته که این روابط صدها سال دیگر نیز طول خواهد کشید.

او نیز گفته است:« پیش‌روی عادی‌سازی روابط با ایران به‌ویژه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توسعه و اقتصاد هیچ مانعی نمی‌بینم. ما و ایران به ثبات نیاز داریم.»

این در حالی است که روز جمعه هفته پیش ایران، چین و عربستان سعودی بیانیه‌ای مشترکی را اعلام کرده و در آن از توافق برای از سرگیری روباط دیپلماتیک بین این دو کشور و بازگشایی سفارتخانه‌ها ظرف دو ماه آینده خبر دادند.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x