صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قیمت گاز در اتحادیه اروپا سه برابر افزایش یافته است

بر اساس معلومات ادارهٔ آمار اروپا، هزینه این اتحادیه برای خرید گاز مایع و گاز خط لوله از سایر نقاط جهان در سال 2022 در مقایسه با یک سال قبل 3.3 برابر افزایش یافته است. اتحادیه اروپا در سال 2022، 208 میلیارد یورو برای تامین گاز مایع هزینه نموده است.

پیک‌آفتاب: بر اساس اطلاعات یورواستت یا اداره آمار که بامداد امروز سه شنبه 14 مارچ نشر کرده گفته که، اتحادیه اروپا در سال گذشته از 27 کشور جهان، گاز به ارزش 208 میلیارد یورو هزینه نموده است.

این اداره افزوده است که اتحادیه اروپا برای تامین گاز مایع قبلا 62.5 میلیارد یورو مصرف می‌نمود که برای اولین بار در سال گذشته گاز طبیعی مایع به ترتیب 109.4 میلیارد یورو و 98.6 میلیارد یورو برای این اتحادیه هزینه داشته است.

اما در این گزارش واضح ساخته نشده که این آمار بر چی مبنای مورد بررسی قرار گرفته است. این بیشترین هزینه در عرصه سرمایه گذاری در بخش واردات گاز طبیعی در این اتحادیه بوده است.

با این جال ایالات متحده در سال گذشته به بزرگترین فروشنده گاز طبیعی و مایع به اروپا تبدیل شده، هزینه های این کشور به فروش این گاز هفت برابر افزایش یافته و به 48.4 میلیارد یورو رسیده است.

در عین حال، اتحادیه اروپا در سال 2022 رکورد 47.6 میلیارد یورو برای “سوخت آبی” روسیه پرداخت کرد که 16.2 میلیارد آن صرف گاز طبیعی مایع شده است.

با این وجود مقام سوم از نظر فروش گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا را قطر به خود اختصاص داده است که درآمد آن 3.8 برابر در مقایسه به یک سال قبل، سال 2022 به ارزشی 16.1 میلیارد یورو افزایش یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x