صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ندیم: کسانی‌که نظام را تخریب می‌کنند واجب‌القتل استند

سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی هشدار می‌‌دهد و می‌گوید، کسانی که نظام را تخریب می‌کنند قتل آنان واجب است.

پیک‌آفتاب: ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی در تازه‌ترین سخنانش هشدار داده که آماده است در مقابل کسانی که خلاف نظام هستند، مبارزه کند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی که در مراسم فراغت مفتی‌ها و قاضیان سخن‌رانی می‌کرد افزوده است، کسانی هستند که می‌خواهند نظام را تخریب کنند.

طلوع نیوز در گزارشی نوشته است که ندا محمد ندیم در این همایش گفته، «شما به سرتمبه‌گی خود رو می‌آورید، با دسیسه‌های بیگانگان به مردم افغانستان مشکلات ایجاد می‌کنید، باز ان‌شاءالله ما به مقابله نیز آماده استیم و به سرکوب تان نیز آماده استیم.»

سرپرست وزارت تحصیلات عالی قتل تخریب‌کنندگان نظام را واجب دانسته و گفته است:« تخریب کننده نظام اگر به زبان باشد، اگر با قلم باشد یا تخریب عملی می‌کند، تمامی آنان کسانی استند که بغات و واجب القتل پنداشته می‌شوند.»

سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی اما اشاره‌ی بیشتر در این مورد نکرده است.

در این روزها سخنان آقای ندیم سوژه‌ برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و شهروندان کشور شده است.

او در یک تویتی که در اوایل ماه دلو سال روان نشر کرده بود گفته بود که ما در عقیده اسلامی هیچ کمی در مقایسه با دیگران نداریم. به‌طور جدی بر دین خود ایستادیم و کسی نمی‌توان عقیده ما را تغییر دهند.

ندیم هم‌چنان در ادامه گفته بود: “البته در انسانیت مشکلاتی داریم ولی برای ما انسانیت نه، اسلامیت مهم است.”

https://twitter.com/NedaMohamm…/status/1628093391698374658

آقای ندیم در سخن‌رانی دیگرش که در روز هفتم مارچ که ویدیویی از سخن‌رانی خود را در صفحه‌ی توییتراش نیز به نشر رسانده گفته بود:« به خداوند قسم برای عزت یک خواهر سرم را قربانی می‌کنم. سایر مسوولان امارت اسلامی و امیرالمومنین به حقوق تمام مردم و زنان متعهد می‌باشد، اما حقوقی‌که با اسلام و غیرت ما در تضاد نباشد.”

او در ادامه‌ی سخنانش تحصیل و کار را حق زنان ندانسته بلکه گفته بود که منجر به بی‌عزتی و فحاشی زنان می‌گردد، که نمی‌تواند آن را قبول کند.

https://twitter.com/NedaMohamm…/status/1633460984877842432

این اظهارات آقای ندیم با واکنش‌های تندی در شبکه‌های اجتماعی مواجه گردید و اکثر شهروندان از او خواسته اند که دروازه‌های دانشگاه‌ها را به‌روی دختران و پسران باز کنند.

آقای ندیم در حالی گفته که با مخالفان نظام مبارزه می‌کنند که در این اواخر به دلیل بسته ماندن مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران و نیز جلوگیری از کار زنان در ادارات، حکومت سرپرست امارت اسلامی مورد انتقاد شهروندان در داخل و بیرون از کشور، قرار گرفته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x