صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جک سالیوان: گرجستان نباید به‌عنوان راه برای دور زدن تحریم‌های غربی بر روسیه استفاده شود

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا خطاب به سالومه زورابیشویلی، رییس جمهور گرجستان گفته که کشورش نباید در کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غربی به این کشور کمک نماید.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری تاس امروز شنبه یازدهم مارچ به نقل از جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است، نشستی که دو طرف، در مورد لزوم اطمینان از این‌که روسیه هم‌چنین تمام هزینه‌های اقتصادی تحریم‌ها، کنترل‌ صادراتی و سایر محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش را بر سر عملیات ویژه نظامی اوکراین، در این کشور احساس می‌کند، متعهد شده اند.

براساس اسناد این گفت‌وگو، دو طرف بر لزوم اجتناب از تبدیل شدن گرجستان به پل جهت فرار یا فرار نمودن آن‌ها (روسیه و متحدان داخلی‌اش) تاکید کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و زورابیشویلی هم‌چنین “درباره تحولات اخیر در گرجستان گفت‌وگو کرده و بر علاقه مشترک کشورهایشان به ادغام یورو-آتلانتیک گرجستان تاکید کرده اند.”

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید نیز خاطرنشان ساخته است که آن‌ها درباره حمایت زورابیشویلی، رییس جمهور گرجستان برای رویکردی یکپارچگی و فراگیر جهت دستیابی به اصلاحات لازم برای پیشبرد نامزدی کشورش به عضویت در اتحادیه اروپا نیز صحبت نموده اند.

آن‌ها هم‌چنین نگرانی مشترک خود را در مورد پیش نویس قانون برای ثبت نام و لکه دار کردن سازمان‌های جامعه مدنی جهت دریافت بودجه خارجی، که می‌تواند مانع از کار مهم صدها سازمان غیردولتی در گرجستان، که برای بهبود جوامع خود کار می‌کنند، بحث کردند.

هزاران تن در روزهای 7 و 8 مارچ، پس از آن‌که پارلمان گرجستان لایحه ثبت نام عوامل نفوذ خارجی را تصویب کرد، به جاده ها تفلیس، پایتخت این کشور ریختند.

این تظاهرات‌ها توسط نیروهای امنیتی با استفاده از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور پایان یافته، که در آن 130 تن دستگیر شدند.

پس از تظاهرات حزب حاکم گرجستان، رویای گرجستان صبح 9 مارچ لایحه پیشنهادی خود را پس گرفته و از تصمیم خود بدلیل تظاهرات مردم عقب نشینی نموده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x