صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: دو فروند جت و یک هلیکوپتر نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی دو فروند جنگنده نیروی هوایی اوکراین از نوع سوخو-27 و میگ 29 و یک هلیکوپتر نیروی هوایی این کشور خبر داده است.

پیک‌آفتاب: وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه ششم مارچ اعلام کرد که جنگنده‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو فروند جت از نوع میگ-29 و سوخو-27 اوکراینی و هم‌چنین یک هلیکوپتر Mi-8 و 9 پهپاد دیگر را منهدم کرده اند.

جنگنده نیروی هوایی روسیه در یک نبرد هوایی در نزدیکی روستای ترودولنیوکا در منطقه ژاپوریژیا یک هواپیمای سوخو 27 نیروی هوایی اوکراین را سرنگون نمود.

علاوه بر این، یک هلیکوپتر Mi-8 اوکراینی در نزدیکی شهرک نووپاولوفکا در جمهوری خلق دونتسک سرنگون شد. یک فروند هواپیمای میگ 29 نیروی هوایی اوکراین با استفاده از پدافند هوایی در منطقه شهر کراسنوآرمیسک جمهوری خلق دونتسک نیز مورد هدف قرار گرفته است.

هم‌چنین در طول روز, 15 راکت هیمارس و طوفان سیستم‌های راکتی پرتاب چندگانه ره‌گیری شد و 9 هواپیمای پهپاد در مناطق، برستوف، منطقه خارکی‌ف، کارمازینوفکا، جمهوری خلق لوهانسک، بلاگوداتنویه، نوواندریوکا، کریلوفکا، ورخنتورتسکوی، جمهوری خلق دونتسک، چوباروفکا، ماگدوو، منطقه ژاپویژیا، لسنوی و منطقه سومی، منهدم شده اند.

در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تاکنون 396 فروند هواپیما، 217 بالگرد، 3345 پهپاد، 410 سامانه موشکی ضدهوایی، 8192 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1054 خودروی جنگی پرتاب چندگانه. سامانه های راکتی، 4284 قبضه توپخانه صحرایی و خمپاره انداز، و هم‌چنین 8771 واحد خودروی ویژه نظامی سرنگون شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x