صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار وزیر خارجه ایران با مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

وزارت امور خارجه ایران از دیدار حسین امیر عباللهیان با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده است.

پیک‌آفتاب: وزارت امورخارجه ایران با نشر تویتی امروز یک شنبه 14 حوت، از دیدار حسین امیر عبداللهیان با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده و گفته که دو طرف در این دیدار بر روابط همدیگر و همکاری‌های مشترک برای تقویت تعاملات گفت‌وگو کردند.

https://twitter.com/IRIMFA/status/1632216103530233858

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است که امیر عبداللهیان در این دیدار بر “اراده جدی ایران جهت حل فنی موضوعات پادمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرده است.”

هم‌چنان رافائل گروسی نیز بر آمادگی آژانس جهت حل مباحث از مسیر فنی تاکید نموده، گفته است که ضمن تاکید بر اهمیت دیپلماسی و گفت‌وگو جهت حل موضوعات، برای کمک به پیشرفت نتیجه بخش جمع بندی مذاکرات وین، از هر ابتکار سازنده‌ای استقبال می‌کند.

رویترز در گزارشی چهارم مارچ از بیانیه‌ای مشترک آژانس اتمی بین المللی و ایران در حالی خبر داده که رافائل گروسی تنها دو روز قبل از نشست فصلی شورای حکام 35 کشوری این آژانس از سفر تهران برگشته بود.

براساس این بیانیه مشترک، ایران تضمین‌های گسترده‌ای به ناظر اتمی سازمان ملل داده که در نهایت به تحقیقات طولانی‌مدت در مورد ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده و حتی نصب مجدد تجهیزات نظارتی حذف شده، کمک خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x