صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آمریکا هیاتی به‌هدف گفت‌وگو برای مبارزه با تروریزم به پاکستان می‌فرستد

قرار است تا دو روز دیگر هیاتی از آمریکا برای گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی در مورد مبارزه با تروریزم به اسلام‌آباد سفر کند.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که تا دو روز دیگر هیاتی از آمریکا برای گفت‌وگو به هدف مبارزه با ترویزم به پاکستان سفر می‌کند و قرار است این هیات در سفر شان به پاکستان، با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کنند.

دنیا نیوز به نقل از وزارت خارجه پاکستان نوشته است که  این هیات به روزهای دو شنبه و سه شنبه( 6 و 7 مارچ) به کشور پاکستان خواهد بود.

این هیات آمریکایی در حالی قرار است به پاکستان سفر کند و در مورد مبارزه با تروریزم گفت‌وگو نماید که پاکستان همواره به پناه‌دادن به تروریست متهم شده است.

طی ماه‌های اخیر حمله‌های خونینی بر نیروهای امنیتی در پاکستان رخ داده که اکثر این حمله‌ها را گروه تروریستی داعش و طالبان پاکستانی بر عهده می‌گیرد.

اسلام‌آباد می‌گوید که هم‌اکنون طالبان پاکستانی تهدید بزرگی برای امنیت این کشور است و این گروه تلاش دارند حمله‌های شان را بر علیه نیروهای امنیتی و حکومت این کشور افزایش دهد.

چند روز پیش هیاتی به رهبری وزیر دفاع پاکستان و رییس آی‌اس‌آی این کشور به کابل آمد و با مقام‌های امارت اسلامی در مورد تهدیدها علیه این کشور از سوی داعش و طالبان پاکستانی، گفت‌وگو کردند.

هرچند جزییات کامل این گفت‌وگو همگانی نشده اما چندی پیش پاکستان اعلام کرد که گروه داعش و طالبان پاکستانی از خاک افغانستان بر این گروه تقویت می‌شود.

گفته شده که در این دیدار وزیر دفاع افغانستان به وزیر دفاع پاکستان هشدار داده که “ما را تهدید نکنید، ببینید چه بر سر آمریکا آمد.”

این در حالی است که چندی پیش بلاول بوتر زرداری، وزیر خارجه پاکستان در نشست امنیتی مونیخ گفته بود که افغانستان با نداشتن ارتش منظم، نمی‌تواند امنیت را بدرستی تامین نماید. به باور او، این عدم توانایی زمینه را برای فعالیت تروریستان مهیا ساخته و کشورهای همسایه بویژه پاکستان از قربانیان این ناتوانی می‌باشد.

وزارت خارجه افغانستان: بهتر است پاکستان به‌جای شکایت در کنفرانس‌های بین‌المللی، روبه‌رو با حکومت افغانستان بحث کند

طی ماه‌های اخیر بخش‌های از پاکستان گواه رویدادهای خونین بود که در آن تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی این کشور وارد شده است.

نیکی هیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چند روز پیش در اظهاراتی گفته بود که پاکستان خانه امنی برای ده‌ها گروه تروریستی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته که در صورت برنده شدن در انتخابات آینده این کشور، کمک‌ها به پاکستان را قطع می‌کند.

نیکی هیلی می‌گوید که پاکستان خانه ده‌ها گروه تروریستی است

پاکستان اما همواره حمایت و جا دادن به گروه‌های تروریستی در خاکش را رد نموده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x