صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یک‌سالگی خروج آخرین نیروی امریکایی از افغانستان؛ لوید آستین: هنوز ماموریت ما علیه تروریزم پایان نیافته است

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در سالگرد خروج آخرین نظامی این کشور از افغانستان گفته است که ماموریت امریکا در مبارزه علیه تروریزم هنوز پایان نیافته و اکنون بر امر مبارزه علیه ریشه‌های تروریزم متمرکز است.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در سالگرد خروج آخرین نظامی این کشور از افغانستان گفته است که ماموریت امریکا در مبارزه علیه تروریزم هنوز پایان نیافته و اکنون بر امر مبارزه علیه ریشه‌های تروریزم متمرکز است.

پیکآفتاب: لوید آستین، وزیر دفاع امریکا امروز 31 اگست، با نشر بیانیه‌ای در صفحه توییر خود، از حمله امریکا به افغانستان در سال 2001 که منجر به سرنگونی حاکمیت طالبان شد، دفاع کرد و آن‌را جنگ ضروری برای دفاع پس از حمله شبکه القاعده علیه کشورش در 11 سپتمبر 2001 خواند.

آستین در این بیانیه گفته است: “می‌دانیم که هنوز این کار تکمیل نشده است، ما باید همیشه تمرکز خود را بالای مبارزه علیه تروریزم حفظ کنیم و این کار را می‌کنیم.”

وزیر دفاع امریکا معتقد است که هدف از ماموریت 20 ساله در افغانستان، حفظ امنیت امریکا، تلاش جهت ساختن آینده‌ای روشن برای مردم افغانستان و ایستادگی برای آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون بوده است.

آستین در ادامه گفته است که سوال‌های سختی در مورد خروج از افغانستان مطرح است که باید روی آن بحث و بررسی صورت گیرد.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان امریکا روز ۱۴ اگست، در گزارش خود قصر سفید را در چگونگی ترتیب خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مقصر دانستند.

یک سالگی فروپاشی نظام؛ جمهوری‌خواهان امریکا: جو بایدن مقصر خروج شتاب‌زده از افغانستان است

کمیته روابط خارجی کانگرس امریکا: خروج از افغانستان «شکست استراتیژیک» بود

با رفتن آخرین نظامی امریکایی از میدان هوایی بگرام در نیمه شب 30 اگست 2021، این کشور به طولانی‌ترین جنگ تاریخ خود پایان داد و طالبان 20 سال پس از سرنگونی، بار دیگر قدرت را به دست گرفتند.

طالبان هر چند تاکنون از سوی هیچ کشوری به خاطر ماهیت افراط‌گرایانه‌ و ایدیولوژیک خود به رسیمت شناخته نشده‌اند، اما امروز را به عنوان روز پایان اشغال امریکا تجلیلی می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x