صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یونیسف: احتمال مرگ یک میلیون کودک افغانستانی در سال آینده وجود دارد

یونیسف هشدار داده که اگر اقدام فوری نشود، احتمال مرگ بیش از یک میلیون کودک در سال آینده وجود دارد. روز گذشته نیز «سیگار» گزارش داده بود که از هر سه نفر، یک شهروند افغانستان در آستانه قحطی قرار دارند.

یونیسف هشدار داده که اگر اقدام فوری نشود، احتمال مرگ بیش از یک میلیون کودک در سال آینده وجود دارد. روز گذشته نیز «سیگار» گزارش داده بود که از هر سه نفر، یک شهروند افغانستان در آستانه قحطی قرار دارند.

پیک‌آفتاب: اداره حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) اعلام کرده که بدون اقدام فوری، ممکن است سال آینده بیش از یک میلیون کودک در اثر سوءتغذیه‌ی شدید در افغانستان جان خود را از دست دهند. این اداره روز سه‌شنبه در توییتی گفته است: «از آن‌جایی که خانواده‌های ناامید در زمستان کنونی برای تغذیه فرزندان خود تلاش می‌کنند، اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند.»

طی ماه‌های اخیر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همواره از وقوع بحران بشری و احتمال مرگ هزاران کودک از اثر گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند. یونیسف در اواخر ماه عقرب سال روان گفته بود که وضعیت کودکان در افغانستان در یک سال اخیر ناامیدکننده‌تر شده است. این اداره گفته بود که این وضعیت از هم‌زمان شدن جنگ‌ها، خشک‌سالی و ویروس کرونا به وجود آمده است.

روز گذشته هم‌چنین، اداره بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» اعلام‌ کرد که طبق برنامه جهانی غذا تا سپتمبر ۲۰۲۱، تقریباً ۱۴ میلیون نفر یا از هر سه نفر در افغانستان یک نفر در آستانه‌ قحطی قرار دارند و این رقم در چند ماه گذشته افزایش چشم‌گیر داشته است.

سیگار در گزارشی تحت عنوان «از بیست سال حضور در افغانستان چه درس‌های آموختیم»، از وضعیت موجود به‌عنوان حقایق نگران‌کننده یاد کرده است.

این درحالی است که پیش از این نیز سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی از وخامت اوضاع در افغانستان هشدار داده‌اند.

هشدار دبیرکل سازمان ملل؛ افغانستان در آستانه‌ی بزرگترین بحران انسانی جهان است

افغانستان در انتظار بحران شدیدغذایی/ شمارش معکوس برای یک فاجعه آغاز شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x